باشگاه خبرنگاران/ به نقل از اسپوتنيک، در زير پنج چربي سالم که براي بدن لازم و مفيد هستند، آمده است:

تخمه آفتابگردان و تخمه کدو

تخمه آفتابگردان و تخمه کدو هر دو سرشار از اسيد‌هاي چرب اشباع نشده هستند که مشابه اسيد‌هاي چرب ماهي‌هاي چرب عمل مي‌کنند.

گردو

گردو منبع خوب چربي‌هاي مفيد است که بايد در برنامه غذايي گنجانده شود. گردو‌ها سرشار از اسيد‌هاي چرب غيراشباع پلي و اسيد‌هاي چرب امگا ۳ هستند، در نتيجه يک ماده غذايي فوق العاده براي گياهخواراني محسوب مي‌شوند که ماهي و روغن ماهي مصرف نمي‌کنند و به دنبال يک منبع گياهي امگا ۳‌ هستند.

ماهي‌هاي چرب

اين ماده غذايي منبع خوب چربي مفيد مانند اسيد‌هاي چرب امگا ۳ است که براي سلامت قلب، چشم‌ها و مفاصل موثر هستند. از آنجايي که ماهي سفيد يک منبع خوب و فوق العاده پروتئين‌هاي کم چرب است، ماهي‌هاي چربي مانند ماهي آزاد، خال مخالي، ساردين و ... ميزان بيشتري امگا ۳ دارند.

تخم کتان

يکي ديگر از منابع چربي‌هاي سالم تخم کتان است. اين دانه‌هاي ريز مانند تخمه کدو و آفتابگردان حاوي ميزان قابل ملاحظه‌اي چربي‌هاي غيراشباع پلي است. علاوه بر اين تخم کتان را منبع گياهي و فوق العاده امگا ۳‌ها بدانيد.

آووکادو

برخلاف اکثر ميوه‌ها که حاوي قند و کربوهيدرات‌هاي زيادي هستند آووکادو منبع خوب اسيد‌هاي چرب مفيد براي سلامتي است. در واقع حدود ۷۷ درصد چربي مفيد دارد که بيش از اکثر منابع حيواني است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar