خراسان/ در ادامه 6 خاصيت از اين گياه را مي خوانيد:
  
منبع انرژي
خوردن يک وعده جو دوسر براي صبحانه انرژي را براي شما در طول روز فراهم مي‌کند.
کاهش خطر چاقي
جو دوسر به عنوان وعده غذايي روزانه، خطر چاقي  را کاهش مي‌دهد.
پيشگيري از ديابت
جو دوسر از ديابت نوع ۲ جلوگيري مي‌کند، زيرا داراي شاخص گليسمي پايين  است. وقتي شاخص گليسمي غذا پايين  باشد، بر سطح قند خون تأثير مي‌گذارد و حساسيت به انسولين را بهبود مي‌بخشد.
ارتقاي سلامت قلب
بسياري از مطالعات مصرف جو دوسر را با افزايش سلامت قلب، به دليل محتواي بالاي فيبر غذايي و ويتامين‌ها و مواد معدني مهم براي تنظيم عملکرد قلب مرتبط دانسته اند.
تقويت سلامت پوست
جو دوسر يکي از غذا‌هاي ايده آل براي ارتقا و مراقبت از سلامت پوست است.
کاهش يبوست
مطالعات نشان داده که سبوس جو دوسر يبوست را در افراد مسن و نياز آن‌ها به استفاده از ملين‌ها را کاهش داده است.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar