باشگاه خبرنگاران/ بايد به اين نکته توجه داشت چاي به دليل دارا بودن آنتي اکسيدان باعث افزايش سطح ايمني بدن مي‌شود. همچنين وجود فلورايد در چاي از پوسيدگي دندان‌ها جلوگيري مي‌کند. اما بهتر است برخي نکات در کنار نوشيدن چاي رعايت شوند تا اين نوشيدني تاثير منفي براي  سلامت بدن ايجاد نکند. توصيه مي‌شود مدتي بعد از نوشيدن چاي؛ مقداري آب ولرم بنوشيد تا دندان‌هاي شما با تغيير رنگ رو به رو نشوند.  

بهتر است چاي را در قوري استيل يا فلزي دم نکنيد؛ چرا که ممکن است ترکيباتي ايجاد شود که براي سلامتي مضر باشد؛ همچنين سعي کنيد هر بار براي دم کردن چاي آب قوري را تعويض کنيد و بعد از دم کشيدن تفاله‌ها را خالي کنيد تا رنگ و عطر آن تازه بماند. وجود برخي مواد در چاي، جذب آهن را تا حدودي کاهش مي‌دهد؛ بنابراين در صورتي که کمبود آهن داريد يک ساعت قبل و بعد از غذا چاي نخوريد.

بايد به اين نکته مهم توجه داشته باشيد نوشيدن چاي با حرارت بيشتر از ۶۰ درجه براي سلامت بدن و مري ضرر بسياري دارد، حداقل ۵ دقيقه صبر کنيد تا چاي خنک شود و بنوشيد. بسياري از افراد تمايل دارند چاي را با حرارت بالا ميل کنند، اما به دليل خنک نشدن آن و متناسب نبودن با دماي داخلي بدن و مري؛ ممکن است تدوام نوشيدن چاي با حرارت بالا عوارض جبران ناپذيري را در پي داشته باشد.

البته در کنار نوشيدن چاي با حرارت مناسب؛ بايد به اين نکته مهم توجه داشت که زياده روي در نوشيدن آن در طول شبانه روز باعث يبوست در افراد مي‌شود. بهتر است در کنار آن نعناع، زنجبيل و همچنين چاي را کم رنگ بنوشيد. به دليل وجود کافئين در چاي  بهتر است کودکان زير ۱۲ سال از مصرف آن پرهيز کنند؛ البته افراد ديگر هم دو ساعت قبل از خواب چاي ننوشند.

در واقع نصف مايعات مورد نياز بدن بايد از نوشيدن آب تامين شود، بنابراين تصور نوشيدن چاي به جاي آب و تامين شدن آب بدن با اين روش به طور کامل نادرست است؛ همچنين مصرف بي رويه اين نوشيدني عوارض خاص خود مانند يبوست و تغيير رنگ دندان‌ها را به همراه دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar