باشگاه خبرنگاران/متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند که پخت و پز با روغن‌ها، به ويژه روغن ذرت، ممکن است با کاهش سطح کلسترول خون همراه باشد.

به نقل از روسيا اليوم، يک مطالعه جديد که در مجله تغذيه منتشر شد، گروهي از ۲۵ بزرگسال مبتلا به کلسترول بالا را که روزانه چهار قاشق غذاخوري روغن ذرت مصرف مي‌کردند، مورد بررسي قرار داد.

نتايج اين مطالعه نشان داد که مصرف روغن ذرت سطح کلسترول خون افراد را در مقايسه کساني که مقدار معادل روغن نارگيل مصرف کرده بودند، بيشتر کاهش داده است.

علاوه بر اين کاهش کلسترول تنها مزاياي سلامتي ناشي از روغن ذرت نيست. ذرت همچنين ممکن است خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد. ذرت به دليل دارا بودن فيبر‌هاي طبيعي مي‌تواند روند هضم غذا را بهبود دهد. اين مطالعه نشان داد که مصرف پلي دکستروز و فيبر محلول ذرت، دو نوع فيبر موجود در ذرت، با توليد مکرر مدفوع ارتباط دارد.

دکتر درک تيم، نويسنده مطالعه توضيح داد که هر دو ماده هنگام مصرف فيبر با غلات و کيک‌ها وزن مدفوع را در افراد سالم افزايش مي‌دهند. از آنجا که افزايش وزن مدفوع به عنوان نشانگر زيستي براي بهبود راحتي پذيرفته مي‌شود، اين نتايج نشان مي‌دهد که اين فيبر‌ها در صورت افزايش باعث رواني مدفوع مي‌شوند.

باکتري‌هاي روده که راه ديگري براي کمک به هضم غذاست نيز وقتي ذرت مصرف کنيم، بهبود مي‌يابد. تعادل سالم باکتري‌هاي روده نه تنها براي حفظ سلامت دستگاه گوارش، بلکه براي ايجاد تعادل شيميايي دستگاه گوارش ضروري است. خوشبختانه، افزودن ذرت به رژيم غذايي ممکن است به حفظ اين تعادل اساسي کمک کند.

اگر نگران ميزان رژيم غذايي خود هستيد، اين درمان معمولي ممکن است به شما کمک کند تا مدت بيشتري سير بمانيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar