باشگاه خبرنگاران/ به نقل از العالم، علاقه نداشتن به نوشيدن آب به مقدار مورد نياز بدن، يک بحران محسوب مي‌شود که آسيب‌هاي جبران ناپذيري به دنبال دارد. در اين گزارش برخي از اين آسيب‌ها اشاره مي کند.

اضافه وزن

ممکن است غيرمنتظره به نظر برسد، اما ناديده گرفتن آب مي‌تواند باعث احتباس موقت و افزايش وزن شود. وقتي آب کافي نمي‌نوشيد، بدن شما هر قطره را نگه مي‌دارد تا از کم آبي شديد جلوگيري کند. 

انرژي کم

عدم نوشيدن آب باعث بي حالي و خواب آلودگي مي‌شود. شما بايد طي روز با مصرف مقدار زيادي، هيدراته بمانيد. اگر اين اتفاق نيفتد، به کم آبي مبتلا مي‌شويد و سطح انرژي شما کاهش خواهد يافت.

از دست دادن تمرکز

تمرکز يکي از اجزاي ضروري زندگي است، زيرا توانايي‌ها و عملکرد‌هاي مغز تا حد زيادي به ۸۰ درصد آب بستگي دارد، حتي کم آبي بدن توانايي‌هاي آن را مختل مي‌کند، يک مطالعه در مجله تغذيه نشان داد که نوشيدن آب مي‌تواند به از دست دادن تمرکز و افزايش توجه جلوگيري کند.

افزايش خطر سکته مغزي

کم آبي بدن نه تنها مي‌تواند باعث سکته مغزي شود، بلکه بر اساس يک مطالعه بر اختلالات قلبي عروقي نيز تأثير مي‌گذارد.

نوشيدن آب

تغيير خلق و خو

دو مطالعه از دانشگاه کنتيکت بر روي مردان و زنان نشان مي‌دهد که هنگام ترک مصرف آب احساس ترس مي‌کنيد. کساني که دچار کم آبي هستند، تحت تأثير تغييرات خلقي و خستگي قرار مي‌گيرند.

احساس گرسنگي

بسيار متداول است که گرسنگي با کم آبي بدن مرتبط کنيد. بهترين کار نوشيدن مقداري آب است. آب بنوشيد و ۲۰ دقيقه منتظر بمانيد تا ميان وعده‌اي را که منتظر آن بوديد، ميل کنيد.

سردرد

عدم نوشيدن مقدار لازم آب روزانه باعث سردرد مي‌شود.

وضعيت بد پوست

آب به پوست شما کمک مي‌کند و هنگامي که به اندازه کافي آب مصرف نمي‌کنيد، کلاژن شروع به ترک خوردن و اتصال به يکديگر مي‌کند و خطوط و چين و چروک‌هاي ظريف را بيشتر نمايان مي‌کند.

ما به آب متکي هستيم تا ما را به اندازه کافي هيدراته نگه دارد، بنابراين هنگامي که آن را ناديده مي‌گيريد، انتظار داشته باشيد دهان، پوست و هر چيز ديگري خشک‌تر از حالت عادي باشد.

سختي در هنگام ورزش

بدن شما نمي‌تواند بدون آب کافي کربوهيدرات‌ها را به انرژي تبديل کند و طبق گفته انجمن فيزيولوژي، کم آبي بدن مي‌تواند شما را در حين ورزش دچار مشکل کند و مايعات ناکافي در بدن نيز مانع تجزيه چربي‌ها مي‌شود.

کم آبي

دشواري در قضاي حاجت

اگر کم به مقدار کافي مصرف نکنيد، ممکن است براي رفتن به دستشويي دچار مشکل شويد، زيرا در اين حالت روده بزرگ شما تا پنج ليتر آب را در روز جذب و رفتن به دستشويي را آسان‌تر مي‌کند و در غير اين صورت مشکلاتي بوجود مي‌آيد.

ضعف در عملکرد کليه‌ها

بدون مصرف آب کافي دچار کم آبي شديد مي‌شويد و اين مي‌تواند باعث، نارسايي کليه يا سنگ کليه شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar