خراسان/ نشستن استاندارد موجب تعادل بدن، گردش خون مناسب و تنفس استاندارد می شود و از چندین عارضه پیشگیری می کند
 
وجود مطالب زیاد راجع به اهمیت میز و صندلی برای سلامت فرد در طول زمان کار بیشتر ما را وادار کرده است در هنگام خرید وسایل اداری به صندلی‌های استاندارد و میزهای قابل تنظیم اهمیت دوچندان بدهیم. هرچند در هنگام کار و در حالی که در مغز ما توفانی از افکار در جریان است که ثمره آن را از طریق نوک انگشتان به صفحه کلید منتقل می کنیم، ممکن است به راحتی فراموش کنیم که پاهایمان زیر میز چه می‌کنند اما اگر از پاها به درستی حمایت نشود، ممکن است به گردش خون ما آسیب  وارد و باعث مشکلات سلامت در طولانی مدت شود. به همین دلیل در این مطلب توضیح می‌دهیم چرا باید همراه با صندلی ارگونومیک از سفارش زیرپایی استاندارد غافل نشد؟

  شرایط ایده‌آل
وضعیت و نحوه استراحت پاها هم در صاف نشستن و هم در نگه داشتن تعادل بدن و تنفس بدن‌مان نقش دارد.  برای این‌که از یک صندلی ارگونومیک حداکثر بهره را ببریم، باید پاها صاف روی آن قرار گیرد، این‌کار با کاهش فشار روی کمر و کاهش تورم و رگ‌های واریسی به بهبود گردش خون کمک می‌کند.
گونه‌ای هم از زیرپایی متحرک وجود دارد که می‌توان با آن پاها را در طول مدت کار تکان داد، محرک بودن پاها باعث جریان خون و مانع از خستگی می‌شود. تحقیقات دانشمندان  امریکایی  نشان داده است  افرادی که از زیرپایی استفاده می‌کنند، می‌توانند در زندگی روزمره بهتر عمل کنند. در این مطالعه، استفاده از زیرپایی به کاهش کمردرد و بهبود تحرک بالاتنه کمک می‌کند. به عبارت دیگر، یک زیرپایی باعث بازدهی  بیشتر در کار هم می‌شود .این وسیله پاها را به صورت حالتی خنثی نگه می‌دارد که باعث وضعیت بهتر شانه‌ها، پشت و باسن می‌شود. این بهبود وضعیت به مرور به شما کمک
می کند آرام، هوشیار و پاسخ گو بمانید.
 زیرپایی‌های متحرک
در حالی که یک زیرپایی ثابت پاها را در موقعیت ایده‌آل نگه می‌دارد تا از وضعیت مناسب بالایی بدن پشتیبانی کند، یک زیرپایی متحرک کمک می‌کند تمرینات ساده پا را روی آن انجام دهید و از حرکت زیرپایی برای کمک به کشش استفاده کنید. گونه دیگری از این زیرپایی‌ها، زیرپایی نوع گهواره‌ای هستند، با ویژگی‌که به آرامی پاها را در حین کار ماساژ می‌دهد.
  گردش خون بهتر
تنظیم زیرپایی‌ها با زاویه مناسب،گردش خون را تقویت می‌کند. در یک مطالعه که شامل کارکنان یک دفتر بود، زاویه زیرپایی مستقیماً با تورم در پاها و مچ پا مرتبط بود. محققان دریافتند هنگامی که پاها در وضعیت خیلی صاف مانند حالت عادی بر روی زمین یا خیلی شیب دار باشند، به دلیل این‌که خون اکسیژن کمتری به انگشتان پا می‌رساند، متورم می‌شوند. این تحقیقات همچنین نشان داده است که زیرپایی‌های متحرک، با توانایی خود در تشویق حرکت در طول روز، گردش خون پایین بدن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.
  زاویه ایده آل
زاویه ایده آل برای زیرپایی  در هر فرد متفاوت است. زاویه استاندارد یک زیرپایی زاویه‌ای بین 15 تا 30 درجه، بسته به راحتی فرد است، بنابراین، در این‌جا یک نکته کوچک وجود دارد، آن‌هم این‌که مطمئن شوید که یک زیرپایی قابل تنظیم انتخاب می کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar