logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سلامت

ساعت خواب در ایام روزه داری چگونه باشد

منبع
مهر
بروزرسانی
ساعت خواب در ایام روزه داری چگونه باشد

مهر/ یک متخصص طب ایرانی، با اشاره به تغییر ساعت خواب افراد در زمان روزه داری، توصیه هایی را برای استراحت روزه داران مطرح کرد.
 ناصر رضایی پور، با اشاره به شرایط خاص ماه رمضان و تغییر ساعات خواب، گفت: حدود ۲ تا ۳ ساعت پس از افطار سبک بخوابید و از بیدار ماندن تا سحر پرهیز کنید.

وی افزود: حداقل یک تا ۱.۵ ساعت برای وعده سحر وقت بگذارید و پس از سحر نیز یک تا ۲ ساعت بیدار باشید.

رضایی پور تاکید کرد: از خوابیدن بلافاصله پس از نماز صبح بپرهیزید.


وی ادامه داد: ساعات نخستین روز تا ظهر زمان مناسبی برای مطالعه و درس خواندن است. در صورت احساس ضعف شدید یا عطش شدید در طول روز استراحت کنید ولی تلاش کنید این خواب حدود میانه روز باشد که هوا گرم است و تا جای ممکن از خوابیدن در نزدیکی غروب آفتاب بپرهیزید.

این متخصص طب ایرانی گفت: خواب روزانه باید در محیطی ساکت، تاریک و همراه با تهویه مناسب باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره