نمناک/ وقتی بدن شما با سرماخوردگی مبارزه می کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند درمقابل این بیماری از خود دفاع کند ، به انرژی و غذای مقوی احتیاج دارد.در زمستان هستیم، بنابراین سرماخوردگی اجتناب ناپذیر است و آب و هوای سرد آن باعث ایجاد بیماری می شود.
 
نیازی به ناامید شدن نیست. زیرا در این بخش از سلامت درمان هایی را برای شما آورده ایم تا بیشتر از 24 ساعت دچار سرماخوردگی نباشید.

1. مایعات زیادی بنوشید:

هیدراته نگهداشتن بدن بسیار حیاتی و ضروری است. بنابراین مایعات زیادی بنوشید، اما سعی کنید که از نوشیدنی های شیرین یا شیری اجتناب کنید، بخصوص اگر خلط هم دارید، که باعث بدتر شدن آن می شود در عوض، انتخاب آب یا مخلوط آن با لیمو یا دمنوش های گیاهی گرم یا چای های میوه ای می توانند گزینه های مناسبی باشند.

چای های گیاهی، مانند:مریم گلی، زنجبیل ، لیمو، بابونه ، ریشه شیرین بیان و چای سبز که می توانند به کاهش درد و مشکلات بینی و گلو کمک کنند.برای کسانی که به التهاب غشاهای مخاطی مبتلا هستند، چای تازه زردچوبه می تواند بعنوان یک ضدالتهاب عالی عمل کند.

2.مصرف ویتامین C را افزایش دهید:

این ویتامین برای مبارزه با عفونت بسیار مفید است.در صورت مشاهده اولین نشانه های سرماخوردگی، به میزان فراوانی انواع توت ها، میوه های مرکبات، پاپایا، کلم بروکلی، فلفل قرمز را مصرف کنید، تا به جلوگیری از پیشرفت آن کمک کنید. 

3.بعضی از استخوان ها را بپزید و میل کنید:

استخوان ها پر از مواد مغذی، از جمله ژلاتین، کلاژن و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که به بازگشت فوری سلامت شما کمک خواهند کرد.مقداری سیر نیز به آن اضافه کنید.

سیر به دلیل خواص ضد ویروسی، ضدباکتریایی و ضدعفونی، به عنوان یک ضد احتقان (گرفتگی بینی و سینه) طبیعی عمل می کند.زردچوبه، دارچین و یک تکه زنجبیل تازه نیز به آن اضافه کنید ، تا به افزایش سرعت سوخت و ساز و بهبودتان کمک کنید.

4.از یک مکمل استفاده کنید:

پس از مشورت با پزشک می توانید از مکمل ها استفاده کنید. بخصوص مکل های که در دهان ذوب می شوند در روند بهبود سرماخوردگی بسیار تاثیرگذار هستند. 

5.برای دریافت ویتامین D بیرون بروید:

در طول ماه های سردتر، بسیاری از مردم از کمبود ویتامین D رنج می برند. زمانی که با سرماخوردگی مبارزه می کنید، مصرف ویتامین D بسیار ضروری است و پاسخ ایمنی بدن را تقویت می کند.

با قرار گرفتن در برابر نور خورشید، حداقل 15 دقیقه در روز، از جذب ویتامین D کافی مطمئن شوید.برای کسانی که قادر به انجام این کار نیستند، مصرف مکمل ویتامین D3 نیز جایگزین خوبی می باشد.

6.بالا بردن میزان روی و ذخیره آن:

سعی کنید که مقدار زیادی از غذاهای حاوی روی را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید، مانند:دانه های کدو تنبل، اسفناج، گوشت گاو، گندم و کاکائو ؛ به این دلیل که زیرا مصرف روی باعث می شود تا مدت زمان داشتن علائم سرماخوردگی، به شدت کاهش یابد.شما همچنین می توانید روزانه از یک مکمل باکیفیت، مانند زینک سیترات مصرف کنید. 

7. از داروهای گیاهی استفاده کنید:

گل عطری ،یک گیاه دارویی است که می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی، مانند عفونت تنفسی و یا گلودرد کمک کند. زمانی که علائم شروع بیماری را احساس کردید، این درمان را انجام دهید تا زمانی که به طور کامل بهبود بیابید.

8. راحت باشید و آسان بگیرید:

زمانی که علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید، وای فای را خاموش کنید، لباس راحت بپوشید و تا می توانید استراحت و ریلکس کنید، این کار نه تنها احساس بهتری به شما می دهد، بلکه سیستم ایمنی شما را نیز سلامت می کند و در روند بهبودتان نیز بسیار تاثیرگذار است. 

9.بخوابید:

داشتن خوابی عمیق و با آرامش، می تواند باعث سریع تر شدن درمان سرماخوردگی شود و به مبارزه با عفونت کمک خواهد کرد.

 
10.رطوبت را به هوا اضافه کنید:

زمستان فصلی است که هوا در خانه شما واقعا خشک می شود، که منجر به تحریک گلو می شود. اما می توانید با یک رطوبت دهنده یا دستگاه بخور، با آن مقابله کنید، که در غیر اینصورت، ممکن است واقعا باعث تنگی نفس شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar