نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ تابلو نقاشی که برای نخستین‌بار چکش می‌خورد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گوناگون/ تابلو نقاشی که برای نخستین‌بار چکش می‌خورد

ایسنا/ نخستین پرتره سفارشی «جیمز مک‌نیل ویسلر» ـ نقاش برجسته آمریکایی ـ برای نخستین‌ بار راهی حراجی می‌شود.

 تابلو نقاشی «پرتره لوکاس الکساندر یونیدس»‌(۱۸۶۰) اثر «جیمز مک‌نیل ویسلر»‌ به عنوان نخستین پرتره سفارشی این هنرمند در حراجی هنر امپرسیونیست و قرن نوزدهم بریتانیا که توسط «بونامز» در لندن برگزار می‌شود به مزایده گذاشته شود.

تابلو نقاشی که برای نخستین‌بار چکش می‌خورد
«پرتره لوکاس الکساندر یونیدس»‌(۱۸۶۰) اثر «جیمز مک‌نیل ویسلر»‌

«آرت‌نت نیوز»‌ نوشت، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این نقاشی بین ۸۰,۰۰۰ الی ۱۲۰,۰۰۰ پوند به فروش برسد.

از دیگر آثار هنری قابل توجهی که در کنار این پرتره در حراجی پیش رو «بونامز» به مزایده گذاشته می‌شوند به «بار دوست‌داشتنی»(۱۸۹۵) اثر «ویلیام-آدولف بوگرو» که قیمت آن بین ۸۰۰,۰۰۰  الی ۱,۲۰۰,۰۰۰ پوند برآورد شده است و پرتره‌ای اثر «نیکولای فچین» با قیمت حدودی ۳۰۰,۰۰۰ الی ۵۰۰,۰۰۰ پوند می‌توان اشاره کرد.

تابلو نقاشی که برای نخستین‌بار چکش می‌خورد
«بار دوست‌داشتنی»(۱۸۹۵) اثر «ویلیام-آدولف بوگرو»

اگر انتظار نمی‌رود که پرتره «ویسلر»‌ از «یونیدس»‌ به قیمت غافلگیرکننده‌ای به فروش برسد، نکته‌ای که این نقاشش را مورد توجه قرار می‌دهد این است که این پرتره نه تنها نخستین پرتره سفارشی «ویسلر»‌ بلکه پرتره‌ای است که او از دوست خوبش خلق کرده است.

«جیمز ویسلر»(تولد ۱۸۳۴ - درگذشت ۱۹۰۴) یک هنرمند آمریکایی ساکن بریتانیا بود. از مشهورترین نقاشی‌های او به «ترکیب‌بندی خاکستری و سیاه شماره یک»(۱۸۷۱) و «مادر ویسلر»‌ می‌توان اشاره کرد. تابلو نقاشی «مادر ویسلر» یکی از مشهورترین آثار به جا مانده از یک هنرمند آمریکایی ساکن خارج از کشور است. از این تابلو نقاشی به عنوان «مونالیزای دوره ویکتوریایی» هم نام برده می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره