نماد آخرین خبر

گوناگون/ فناوری اتاق پرو هوشمند در فروشگاه‌های لباس

منبع
بروزرسانی
مدآنلاين/ يک اتاق پرو را تصور کنيد که داراي آينه هوشمند است و براي پيراهن قرمزي که پوشيده‌ايد شلوار مناسب را پيشنهاد مي‌دهد. اين پيشنهاد به صورت تصوير ويدئو ضبط مي‌شود و شما مي‌توانيد آن را با رنگ‌هاي ديگري که پيشنهاد مي‌شود، مقايسه کنيد. حتي ممکن است آينه بتواند بدون پوشيدن لباس آن را روي بدن شما نشان دهد. هنرآنلاين نوشت: در حال حاضر تعداد اندکي از فروشگاه‌هاي لباس در حال آزمايش نسخه‌هايي از اين اتاق پرو با تکنولوژي بالا هستند. کارشناسان مي‌گويند در سال‌هاي آينده با ارزان‌تر شدن تکنولوژي، تعداد زيادي از فروشگاه‌ها قادر به استفاده از آن خواهند بود. اين روند امکاني را براي فروشگاه‌ها ايجاد مي‌کند تا به صورت آنلاين قادر باشند اطلاعات خريداران را جمع‌آوري کرده و محصولات مناسب آنها را پيشنهاد دهند. همچنين اين فن‌آوري جديد فروشگاه‌هاي فيزيکي را قادر مي‌سازد مانند فروشنده‌هاي آنلاين مقدار زيادي از اطلاعات مشتريان را گردآوري کنند. فروشگاه‌ها معمولا فراموش مي‌کنند که اتاق پرو چه نقش مهمي در تصميم‌گيري براي خريد بازي مي‌کند. در حالي که 36 درصد جست و جو در فروشگاه‌ها منجر به خريد مي‌شود،71 درصد از افرادي که لباس را پرو مي‌کنند آن را مي‌خرند. با وجود اين اتاق‌هاي پرو هميشه براي مشتري جذاب نيستند، تنها حدود 28 درصد از خريداران به اتاق پرو فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي لباس وارد مي‌شوند. تجربه اتاق پرو در بسياري از فروشگاه‌ها چيزي شبيه بدبختي است. تجهيزات نورپردازي آنها بد است، فضاي آن کثيف است و خدمات آن ضعيف است. بعضي از شرکت‌ها در حال کار براي تغيير اين ديدگاه هستند. يک شرکت فن‌آوري در نظر دارد آزمايشي ترتيب دهد تا در تعدادي از فروشگاه‌ها آينه‌اي نصب کند که با تشخيص جنسيت مشتري پيشنهاداتي بر اساس آن ارائه دهد. مشتريان همچنين مي‌توانند به طور مستقيم به آينه سفارش دهند و خريد خود را دريافت کنند. فن‌آوري‌هاي ديگري هم در فروشگاه‌ها در حال آزمايش هستند. در سال‌هاي اخير چند فروشگاه که داراي فن‌آوري بالا هستند خريداران را قادر مي‌سازند تا بدون پوشيدن لباس آن را روي بدن خود ببينند. آينه حافظه‌دار که توسط شرکتي در کاليفرنيا ثبت شده است، يکي از پيشرفته‌ترين فعاليت‌هاي مجازي در زمينه اتاق پرو است که انتظار مي‌رود به زودي در بسياري از فروشگاه‌هاي آمريکا استفاده شود. اين آينه به سنسورهايي مجهز شده است که تغييرات حرکت لباس را نشان مي‌دهد. آينه حافظه‌دار از فناوري پيکسل استفاده مي‌کند که مي‌تواند در هر حرکت شخص حتي جزئيات کوچک مانند چين و چروک ايجاد شده روي دامن را نشان دهد. حتي براي کساني که لباس را واقعا پرو کرده‌اند، آينه به عنوان يک دوربين فيلمبرداري عمل کرده و با گرفتن يک نماي 360 درجه از شخص، لباسي را که بر تن دارد از زواياي مختلف به او نشان مي‌دهد تا بهتر بتواند آن را با لباس‌هاي ديگر مقايسه کند. از ابتداي سال جاري تعدادي فروشگاه در آمريکا استفاده از اين آينه را شروع کرده‌اند. جان کولي مدير فروشگاه نيمن مارکوس مي‌گويد: «آينه به خرده فروش اجازه مي‌دهد تا براي اولين بار اطلاعات خاص در مورد شخصي که لباس را امتحان کرده و خريده داشته باشد. خريداران بايد يک حساب شخصي با آدرس ايميل خود ايجاد کنند تا بتوانند از ويژگي‌هاي آينه استفاده کنند. البته هرگونه اطلاعات جمع‌آوري شده در مورد استفاده از آينه، محفوظ است.» بخشي از فروشگاه آنلاين «اي بي» که به ارائه فن‌آوري خرده فروشي اختصاص دارد خدماتي براي تکنولوژي اتاق پرو ارائه داده که در برخي از فروشگاه‌ها در حال آزمايش است. براي اولين بار دو فروشگاه در نيويورک و سان فرانسيسکو در حال آزمايش اين فن‌آوري‌هاي جديد هستند که اتاق پرو را به شناسايي فرکانس راديويي مجهز کرده است که اطلاعات جاسازي شده در تگ لباس‌ها را دريافت مي‌کند. شيوه کار اين تکنولوژي به اين شرح است: يک صفحه نمايش لمسي به مشتري اجازه مي‌دهد از طريق ضربه زدن روي کاتالوگ، لباس‌هايي را انتخاب کند که مي‌خواهد امتحان کند . مشتري شماره تلفن خود را وارد مي‌کند و کارمند فروش زماني که اتاق پرو آماده باشد به او پيام مي‌دهد. هنگامي که خريدار به منطقه پرو قدم مي‌گذارد، آينه اقلام انتخاب شده را شناسايي مي‌کند و لباس‌هاي مختلف را بر روي صفحه نمايش نشان مي‌دهد. استفاده از اين تکنولوژي باعث شده سرعت فروش لباس دو و نيم برابر سريع‌تر شود و خريد لباس‌ها30 درصد افزايش يافته است.