نماد آخرین خبر

گوناگون/ چگونه خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!

منبع
تاپ توريسم
بروزرسانی
گوناگون/ چگونه خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!
تاپ توريسم/ شايد باورکردني نباشد که در اکثر مواقع، ميليون ها ساک و چمدان حين سفر آسيب مي بينند. در واقع، مسافران انتظار دارند که چمدان هاي خود را در مقصد نهايي دريافت نمايند. اما اگر چنين نشود، چه کاري بايد انجام دهيم؟هنگامي که شما آخرين نفر ايستاده در گردونه فرودگاه هستيد و مشخص مي شود که کيف شما گم شده است، ديگر براي شما مهم نخواهد بود که بسياري از وسايل احتمالا تا ۲۴ ساعت آينده به صاحبان برگردانده مي شوند، در ادامه ما را همراهي کنيد. قبل از ترک بخش احياء و استرداد چمدان، پيدا کردن يکي از کارکنان هواپيمايي و يا ميز خدمات براي گزارش مفقودي چمدان شما لازم و ضروري است. حتي اگر به شما گفته شود که چمدانتان در پرواز بعدي به دستتان خواهد رسيد، کوتاه نيامده و بر طرح شکايت خود اصرار کنيد. پس از آن، لازم است که شما برگه اي با عنوان گزارش بي نظمي در ارائه ي اموال را پر و تکميل نماييد. پيشنهاد مي کنيم براي اقدامات بعدي يک کپي از نسخه اصلي آن همراهتان باشد. ارائه ي اين فرم و همچنين رسيد چمدان که معمولا روي ميله ي چمدان و يا پاسپورت نصب مي شود، براي ادعاي غرامت از خطوط هوايي و يا بيمه مسافرتي لازم و ضروري است. گزارش بي نظمي در ارائه ي اموال يک ادعاي ساده نيست، از اين رو، شما بايد ادعاي خود را در ظرف هفت روز به حالت مکتوب در آورده و آن را به سازمان مربوطه ارائه کنيد.
جبران خسارت براي تاخير در تحويل چمدان طبق کنوانسيون مونترال مسافران مي توانند ادعاي خود را براي چمدان مفقودي و حقوق برداشت مخصوص هر فرد اعلام نمايند. ارزش گزاري حق برداشت که به نوعي همان هزينه جبران براي خسارت شماست به سبد ارزهاي بين المللي بستگي دارد. از اين رو مي توانيم بگوئيم که ارزش حق برداشت دائما در نوسان است. اين محاسبه ي روزانه توسط صندوق بين المللي پول انجام مي شود و از ۵۲۶ تا ۸۵۰ دلار متغير است. در خطوط هوايي جبران خسارت و پرداخت آن سريع انجام نمي شود و ميزان مبلغ دريافتي به اثبات و ارزش مطالب ارائه شده از سوي شما وابسته است. به ياد داشته باشيد، قانون کلي براي تاخير در تحويل، ۱۴ دلار به ازاي هر کيلوگرم است.
جبران خسارت براي اجناس به سرقت رفته اگر موردي از چمدان شما به سرقت رود، گرفتن غرامت از خطوط هواپيمايي دشوار خواهد بود، زيرا هيچ مدرک و دليل قانع کننده اي براي اثبات وجود جنس مفقودي وجود ندارد. قرار دادن اجناس با ارزشي مانند تلفن همراه، دوربين فيلمبرداري، دوربين هاي ديجيتال، و حتي جواهرات در چمدان ايده مناسبي نيست، زيرا خطوط هوايي هيچ گونه مسئوليتي را در قبال حمل آن ها بر عهده نخواهند گرفت. وضعيت حقوقي اين بندها همچنان نامشخص است اما دريافت خسارت منوط بر مراجعه به دادخواه و اعلام دادخواست کتبي است. جبران خسارت براي خرابي بار يا چمدان اگر محتويات داخل چمدان شما آسيب ديده باشد، مي توانيد نسبت به هزينه هاي تعميرات و يا چمدان جايگزين اصرار نماييد.
بيمه هاي مسافرتي بيمه هاي مسافرتي مي توانند در اين مورد به خوبي کمکتان کنند. انتخاب يک سياست تا حدي حائز اهميت خواهد بود که بتواند نيازهاي افراد را بر طرف نموده و هر گونه کمبود در جبران خسارت را طبق قوانين هموار نمايد.
خوب است بدانيد: در صورت امکان، پرواز مستقيم را انتخاب نماييد، زيرا نقل و انتقالات شانس گم شدن چمدان و بار مسافران را افزايش خواهند داد. از امنيت چمدان خود اطمينان حاصل نماييد. به عنوان مثال، استفاده از يک قفل کوچک براي چمدان گزينه ي بسيار مناسبي است. اشياء با ارزش و يا پول خود را در چمدان قرار ندهيد. سعي کنيد يک دست لباس و کيت شستشو را در کيف دستي خود نگهداري نماييد. توجه داشته باشيد که طبق قوانين امنيتي، حمل بيشتر از يک کيلو بار در ساک هاي دستي ممنوع است. بررسي خود را در ابتدا انجام دهيد. رسيد دريافت چمدان را تا زمان تحويل نزد خود نگه داريد، زيرا در صورت گم شدن چمدان بدان نياز پيدا خواهيد کرد. در طول سفر، از بيمه ي مسافرتي استفاده نماييد. محتويات چمدان خود را بررسي نموده و آن را ضميمه نماييد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد