فرهنگ نيوز/ همه ي ما روياهايي در مورد شغل و يا موقعيت ايدهآل خود داريم که اين موارد ميتواند شامل ايجاد تغيير، کسب پول بيشتر يا رشد در کار و ترفيع ميباشند.
اگر آرزوهاي کاري افراد با روال معمول و مناسب پيشرفت نکنند، ميتوانند افراد را نسبت به زندگي خود دلسرد کنند.
اما با راهکارهايي ساده ميتوان تا حد زيادي در مسير دستيابي به موفقيت گام برداشت.
هر فردي براي کسب موفقيت مجبور به ايجاد تغييرات در مسير زندگي و فعاليتهاي خود ميباشد.
حتي موفقترين کارآفرينان، مانند بيل گيتس نيز در ابتدا، در مورد انجام فعاليتهاي خود قطعيت نداشته و از نتيجه آن مطمئن نبودهاند، اما از طريق انجام اموري که براساس بررسيهاي روانشناسان بيشترين درصد موفقيت را دارا هستند، ميتوان احتمال موفقيت را نزديک به ۱۰۰ درصد کرد.
با وجود اينکه برخي از عوامل طبق برنامهريزي افراد نتيجه نداده و قابل هدايت نيستند اما ميتوان مسائل بسياري را با واکنش درست نسبت به موقعيتها به موفقيت تبديل کرد.
براي نخستين مورد بايد اين نکته را در نظر داشت که نبايد از پذيرفته نشدن و عدم موفقيت ترسيد.
حتي عدم موفقيت نيز ميتواند پايه و راهي به سوي موفقيت در آينده نزديک باشد.
کارمنداني که حرفهاي تر عمل ميکنند و در مقابل رئيس خود با ايدهها و درخواستهاي بزرگ ظاهر ميشوند، به عنوان چهرههاي موفق در ذهن روسا باقي ميمانند و در صورت عدم موافقت با درخواست آنها، داشتن همين موفقيت که در ذهن مديران به عنوان کارمندان پرتلاش و با استعداد جلوه ميکنند، براي آنها کافي است.
از انجام کارهايي که زمان زيادي از شما گرفته ولي اهميت زيادي ندارند و حقوق و ترفيعي نيز در قبال آن دريافت نميکنيد، خودداري کرده و به جاي آن به انجام امور مهم بپردازيد.
سعيکنيد پروژههاي موفق و رشدهاي کاري خود را يادداشت کرده و از آنها براي گرفتن ترفيع در زمان مناسب استفاده کنيد.
نگاهي به برنامههاي شرکت نيز ميتواند کمک شاياني به موفقيت کاري افراد کند.
کارمنداني که خارج از شرح وظايف خود فکر و عمل ميکنند و به حل مشکلات بزرگي که شرکت با آنها روبهرو است، ميپردازند، ميتوانند شهرت بسياري براي خود کسب کنند.
تاثيرگذاري افراد بر ديگران نيز ميتواند سبب ساز موفقيت و ترفيع باشد.
از طريق ظاهر مرتب و لباس پوشيدن خوب و يادگيري طريق برخورد مناسب با ديگران، به راحتي ميتوان رضايت ارباب رجوع را به دست آورد و از اين طريق رضايت روسا را نيز کسب کرد.
مهمترين راه براي پيشرفت در کار ضروري ساختن خود در محيط کار است.
به منظور اين امر، کارکنان بايد در مورد آموزش و افزايش دانش خود کوشا باشند .
يادگيري، اگرچه آموزش زبان و يا آموزش مهارت باشد ميتواند تواناييهاي کارمندان را گسترش دهد.
توانايي رتبهبندي کارها بر اساس اهميت آنها ميتواند به تمرکز ۱۰۰ درصدي در کارها و مشکلات با اهميتتر منجر شود.
حتي در مواردي نيز ميتوان کارهاي بياهميتتر را با کمک همکاران انجام داد و وقت بيشتري براي امور بااهميتتر سپري کرد.
اين کار ميتواند منجر به کاهش استرس و افزايش موفقيت شود.
کيفيت کار مهمترين عامل موفقيت در تجارت است و يکي از جنبههاي کليدي رشد حرفهاي نيز ميباشد.