نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

چطور به یک عکاس حرفه‌ای و ماجراجو تبدیل شوید؟

منبع
لست سکند
بروزرسانی
لست سکند/ عکاس ماجراجويي و فيلمساز کريس بورکارد (Chris Burkard) در يک رويا زندگي مي‌کند. اين شخص اهل کاليفرنيا براي کارش با نشرياتي مانند نشنال جئوگرافيک به اغلب نقاط جهان سفر کرده و اخيرا کتابي را منتشر کرده که رودخانه‌هاي يخي ايسلند و مبارزه براي حفاظت از آن‌ها را مستند مي‌کند و فيلم جديدي به نام «اونور» (Unnur) را در جشنواره فيلم کوهستاني سال ۲۰۲۰ اکران خواهد کرد. ​ بورکارد ابتدا نامش را در دنياي موج‌سواري ساخت، با فعاليت در Transworld Surf و در ادامه شروع به فروش عکس‌هايش به ديگر نشريات در آن فضا کرد. از اينجا بود که او به دنياي بزرگ ماجراجويي و سفر آشنا شد و البته هميشه به عنوان تمرکز، پيش‌زمينه‌هاي طبيعي خود را حفظ کرد. بسياري از عکاسان مشتاق به عکاس حرفه‌اي و باتجربه مانند بورکارد به منظور الهام گرفتن و ايده‌ توجه مي‌کنند. البته کار تميز که او انجام مي‌دهد، مي‌تواند حتي جان سخت‌ترين ساکنان خشکي را به خطر بياندازد و آن‌ها را وادار به گرفتن يک تخته سنگ و هل دادن ‌آنها به مناطق دور افتاده کند. همان طور که باور کردنش سخت است، هر عکسي که بورکارد در حرفه خود گرفته‌، شگفت‌انگيز است. مانند تمام عکاسان، او نيز از صفر شروع کرد، او در ابتدا به طور ناشيانه يک دوربين را نگاه مي‌داشت و درگير سرعت شاتر و وايت بالانس بود، تا اصول اوليه عکاسي را فرا بگيرد. شبکه ماتادور با بورکارد درباره آن روزهاي اول صحبت کرد تا نکات و توصيه‌هاي او را در مورد شروع کار به عنوان يک عکاس ماجراجو گردآوري کند. او عکاسان را تشويق مي‌کند که دوربين را خيلي ساده و بدون دغدغه بگيرند، حداقل بدون استرس و نگراني دوربين را نگاه دارند. اصل مهم در عکاسي بورکارد مي‌گويد: به ياد داشته باشيد که دوربين تنها يک ابزار است. آنچه بسيار اهميت دارد اين مي‌باشد که شما چگونه به دنيا نگاه مي‌کنيد. کنجکاوي و تمايل به کشف و همچنين شور و شوق، يک اصل مهم در عکاسي است. اگر با يک دوربين پايه شروع کنيد که امکانات يا کارکردهاي زيادي ندارد، مي‌توانيد بر روي نور و ترکيب‌بندي بيشتر از قبل فوکوس کنيد. بعد از اين که يک نفر اصول اوليه عکاسي را درک کرد، حال مي‌تواند به سمت خريد تجهيزات گران‌قيمت حرکت کند. هنگامي که به نقطه‌اي مي‌رسيد که در آن به عنوان يک ابزار بر دوربين خود تسلط داريد و امکانات بيشتري مي‌خواهيد، وقت خوبي براي ارتقا دوربين‌تان است. بورکارد توصيه مي‌کند که هنگام خريد تجهيزات، صرفا براي به ثمر رساندن اهداف ويژه خود خريد کنيد. ​ او ادامه مي‌دهد: من بارها گفته‌ام که اگر تجهيزات فعلي آن‌ها واقعا قادر به انجام آنچه که نياز دارند نيست، پول بيشتري را براي ارتقا خرج کنند. اگر مشتريان شما کارهاي چاپ مي‌خواهند اما تصاوير که با دوربين‌تان مي‌گيريد به اندازه کافي شفاف نيستند که حس مخاطب را اغنا کند، در اين لحظه مي‌تواند گفت براي خريد و يا ارتقا زمان خوبي است. يا اگر دوربين شما در شرايطي که به آن نياز داريد، مانند نور کم، کار نمي‌کند، ممکن است منطقي به نظر برسد که به فکر ارتقا باشيد. اما واقعا خريد لوازم عکاسي از نظر من منطقي نيست. بهتر است از اين پول براي رفتن به نقاط مختلف و گرفتن عکس‌هاي بيشتر استفاده کنيد. بورکارد گزينه‌اي با ارزش بهينه براساس عملکردش، سوني آلفا A۶۵۰۰ را توصيه مي‌کند، که قيمت آن حدود از ۱۲۰۰ دلار شروع مي‌شود، اگر چه گزينه‌هاي ديگري از طريق وب سايت‌هاي مختلف در دسترس هستند. بورکارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن اين دوربين، طرفدار سرعت فريم سريع آن شده است و آن را «بهترين در کلاس خود» براي FPS، فوکوس و اندازه سنسور مي‌داند. ​ بورکارد مي‌گويد: من اين دوربين را براي ماموريت‌هاي تجاري و سردبيري در مجلات مختلف در سراسر جهان گرفته‌ام. من با اين دوربين از جلدها، بيلبوردها و چاپ‌هاي بزرگ بدون هيچ مشکلي عکس کي‌گيرم. با وجود يک دوربين در دست، بهترين کاري که يک عکاس در هر سطحي مي‌تواند انجام دهد اين است که تنها بيرون برويد و عکس بگيريد. بورکارد اضافه مي‌کند: وقتي شما در حال آموزش هستيد (به ويژه سلف استادي يا آموزش توسط خودتان)، آزمون و خطا بهترين دوست شما خواهد بود.در اين شرايط زواياي مختلف و نورپردازي مختلف را امتحان کنيد. ذهن خود را باز نگه داريد، کشف کنيد و سعي داشته باشيد که در موقعيت‌هاي مختلف قرار بگيريد. بيرون رفتن و عکاسي بيشتر، از هر نوع ارتقا و خريد لوازم دوربين مهم‌تر است. اين نظر را طي سال‌ها تجربه در اين حرفه بدست آورده‌ام و هر سال تاکيدم بر روي آن بيشتر مي‌شود. تمرين، تمرين، تمرين هنگامي که يک عکاس يک مجموعه عکس با ارزش براي نمايش دارد، گام بعدي ايجاد يک نمونه کار از بهترين آثارش است. بنابراين خودت را بيرون بکش و شروع کن. عکاس کريس بورکارد در مورد اينکه چطور به يک عکاس حرفه‌اي و ماجراجو تبديل شويد، صحبت مي‌کند. بورکارد مي‌گويد: شما بايد دائما در حال عکاسي و تلاش براي بهبود مجموعه کارهاي خود باشيد. همچنين ايده خوبي است که در هر زمان که مي‌توانيد به کسي کمک کنيد. يادگيري جنبه تجاري چيزها و همچنين ديدن اين که چطور کسي با انجام کاري که دوست دارد امرار معاش مي‌کند مي‌تواند کمک بزرگي باشد. و اگر پيج اينستاگرام شما دنبال کنندگان زيادي ندارد، نگران نباشيد. بورکارد به ما گفت: هنگام تهيه نمونه کارهاي خود بايد سعي کنيد تا جايي که مي‌توانيد کار خود را ارتقا دهيد. خود را محدود به رسانه‌هاي اجتماعي نکنيد. سعي کنيد تا جاي ممکن عکس‌ها و نمونه کارهايتان را براي نشريات، وبلاگ‌ها، وب سايت‌ها مختلف را ارسال کنيد. شما نمي‌توانيد با دنبال‌کنندگانتان يک کاسه شويد. به جاي صرف وقت زياد در شبکه‌هاي اجتماعي يا اينترنت، ارتباط با عکاسان، ناشران و ماجراجويان بسيار مهم است. بورکارد توضيح مي‌دهد که شبکه‌سازي در صنعت حرفه‌اي خود بسيار موضوع کليدي محسوب مي‌شود. بورکارد مي‌گويد: شبکه‌سازي با کسي که شما مي‌دانيد قطعا کمکتان خواهد کرد، بسيار اهميت دارد. دوره کارآموزيم در Transworld Surf باعث شد نامم به سر زبان‌ها بيفتد. همچنين کار کردن براي مجله موج‌سواري به من کمک کرد تا ارتباطات زيادي را که هنوز هم از آن‌ها استفاده مي‌کنم، بدست آورم. به افرادي که آن‌ها را تحسين مي‌کنيد سر بزنيد و ببينيد که آيا به دستيار نياز دارند يا خير. من براي اولين بار به اين شکل نام خود را در صنعت عکاسي وارد کردم و توانستم در اين صنعت ارتباط برقرار کنم. وقتي من اين ارتباطات را برقرار کردم، توانستم آن را از طريق کيفيت نمونه کارم به سود تبديل کنم. هم ايجاد ارتباط و هم داشتن يک نمونه‌کارخوب چيزي است که شما را به کار مداوم وا مي‌دارد. من مي‌گويم که پرورش استعداد و نمونه کارهاي شما مهم‌تر از شناختن افراد بيشتر است. شما مي‌توانيد همه ارتباطات را در جهان داشته باشيد، اما اگر استعداد انجام کار در سطح حرفه‌اي را نداشته باشيد، کار زيادي به دست نخواهيد آورد. اما يک نفر در مورد انتخاب اينکه چه چيزي در آن نمونه کارش باشد، چطور عمل مي‌کند؟ بورکارد مي‌گويد: بهترين کاري که شما مي‌توانيد به عنوان يک عکاس مشتاق انجام دهيد، شناسايي سبکي است که شما را به خوبي نشان مي‌دهد، توسعه آن و کامل کردن آن در عکاسي‌ است. ويراستاران و مديران هنري به دنبال افرادي هستند که در موقعيت خود بهترين باشند، نه کسي که در همه چيز خوب باشد. اين بسيار مهم است که تصاوير شما توسط ويراستاران و ديگران افراد قابل تشخيص باشد. در دنياي که تعداد عکاسان بسيار زياد است بايد راهي براي برجسته شدن پيدا کنيد. بهترين تعريفي که من مي‌توانم دريافت کنم، مي‌تواند اين باشد که وقتي مردم عکسي از من مي‌بينند کامل تشخيص دهند آن عکس توسط من گرفته شده است. ​ شايد تشخيص اينکه چه زماني وقت اين رسيده که يک سرگرمي را به يک کار تبديل کنيد، سخت باشد. انتشار تصاوير يک حس عالي است اما عدم پذيرش که احتمالا در کنارش مکان‌هاي شغلي موفق هم از دست مي‌رود، مي‌تواند دلسرکننده باشد. به همين دليل است که داشتن يک جاي ويژه بسيار مفيد است. به عکاساني که چند قدم از شما جلوتر هستند نگاه کنيد و ببينيد چه کاري انجام مي‌دهند- کجا عکس‌هايشان را منتشر مي‌کنند، چطور مي‌فروشند- و سعي کنيد آن را شروع و تکرار کنيد. بعد يک عکاس با سبک خاص که خروجي‌هاي قابل تشخيص دارد که کار‌هاي مشابه بقيه عکاسان منتشر مي‌کند، مي‌شويد که مرحله بعد از اين، ارائه کارهاي خودتان است. بورکارد در ادامه مي‌گويد: من بخش بزرگي از اين صنعت را تجربه مي‌کنم. پيشنهاد مي‌کنم از تنظيم يک مجله يا اديت‌هاي کنفرانس ياد بگيريد. در مورد حوزه عکاسي را که دوست داريد، مطالعه کنيد و واقعا از کارهاي که براي انجام دادن آن لازم است، آگاه باشيد. شرايط تجاري و سرمقاله‌اي که سعي داريد همه چيز را براي يک مشتري کارساز کنيد، را درک کنيد. من زماني که به عقب بر‌مي‌گردم يادم مي‌افتد که هر هفته با ماشين به سمت اقيانوسيه مي‌رفتم تا در مسابقات " Transworld Surf " شرکت کنم و يک تابستان که با يک عکاس منظره در آن شرکت داشت، روبه رو شدم. اين جا، جايي بود که من احساس مي‌کنم بزرگترين درکم از اينکه عکاسي واقعا چيست، را بدست آوردم. من آن روز معني جمله: سبک خودت را داشته باش، درک کردم. اگر هنوز مي‌خواهيد اين حرفه‌ را دنبال کنيد بايد اين کارها را انجام دهيد. بورکارد براي اولين بار از «کسب‌وکار» در اينجا صحبت مي‌کند، اما اين عبارتي است که هر کسي که تمايل دارد يک عکاس حرفه‌اي شود بايد از نزديک در مورد آن اطلاعات کسب کند و ياد بگيرد. بورکارد مي‌گويد: اگر تصميم داريد عکاسي را به عنوان يک شغل دنبال کنيد، بدانيد که ۵۰ درصد از عکاسي نه فقط بخش تجاري بلکه تمام اطلاعاتي‌ست که در مورد آن داريد. ايميل، دسترسي، بازاريابي و غيره نيازهاي مطلق هستند که در ابتدا مي‌توانند سخت به نظر برسند اما شما را قادر خواهند ساخت تا آنچه را که دوست داريد انجام دهيد. به گشت و گذار ادامه دهيد، شور و اشتياق خود را دنبال کنيد و از چيزهايي که دوست داريد عکس بگيريد. در ابتدا ممکن است لازم باشد همچنين از چيزهايي عکس بگيريد که به طور خاص به آن‌ها علاقه نداريد تا بودجه عکاسي خود را تامين کنيد، اما در نهايت مي‌توانيد بر روي احساسات خود تمرکز کنيد. با مردم ارتباط خوبي باشيد، ارتباط برقرار کنيد، صادق باشيد و سخت کار کنيد. به خودتان کمک کنيد و کارتان را به اشتراک بگذاريد.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره