نماد آخرین خبر

ماهار زنوز، بهشتی که در جهنم تابستان می توان دیدش!

منبع
لست سکند
بروزرسانی

لست سکند/ معرفي زنوز

زنوز يکي از شهرهاي کوچک استان آذربايجان شرقي است که در بخش مرکزي شهرستان مرند قرار گرفته است. شهر زنوز در ۲۵ کيلومتري شمال مرند و ۱۰۰ کيلومتري شمال تبريز واقع شده ‌است. اين شهر کوچک کوهستاني از سطح دريا ۱۷۰۰ متر ارتفاع دارد. زنوز طبيعت زيبا؛ چشمه هاي گوارا و اراضي حاصلخيز بسياري دارد. آب وهواي معتدل و لطيف آن پرورش دهنده بهترين؛ مرغوبترين و خوش خوراک ترين سيب ايران است. در بخش ايرانگردي امروز قصد داريم تا به اين منطقه سري بزنيم، پس همراهمان باشيد تا در دوران پساکرونا به اين بهشت زيبا سفر کنيد!

زنوز کجاست؟

رودخانه زنوز چاي از ارتفاعات سلطان زنجير سرچشمه مي‌گيرد و آب اين رودخانه تمام باغ ها و مزارع زنوز و روستاهاي تابع را سيراب مي سازد. از از روستاهاي پلکاني ‌ايران که در زنوز قرار دارد روستاي زنوزق است و بنا به گفته مورخان قدمت روستا حتي از روستاهاي مشابه‌ خود همانند ماسوله نيز بيشتر است. زنوزق ده‌‌ها چشمه دارد، چشمه ‌هايي که بيشتر آنها در باغات مي ‌جوشند و مناظر ديدني را رقم مي زنند. زنوزق با چشم‌ انداز عالي در منطقه اي بسيار بکر، براي علاقه‌ مندان آثار تاريخي نيز جالب توجه است.

پس از حرکت از جاده زنوزو پس از طي کردن چندين کيلومتر به دشت بزرگ و سرسبزي خواهيد رسيد که در تابستان به بهشتي رويايي تبديل مي‌شود. دشتي که پذيراي بسياري از مسافران ديگر شهرهاي آذربايجان است با منظره‌ اي جالب و در نوع خود منحصر به ‌فرد که تا چشم کار مي‌کند، سبزه و چمنزار است. در بلندي هاي ماهار، منطقه اي صاف و هموار با مساحت بيش از صد هکتار وجود دارد. ماهار از تفرجگاه هاي شناخته شده شمال غرب ايران است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره