نماد آخرین خبر

قابی متفاوت از یادگارهای تاریخ اسلام

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قابی متفاوت از یادگارهای تاریخ اسلام

باشگاه خبرنگاران/ اسلام به عنوان کامل‌ترين دين الهي از ابتداي پيدايش تا به امروز الهام‌بخش هنرمندان و نويسندگان متعددي بوده است. بنابراين نمي‌توان هنر را از اسلام جدا کرد. همين امر باعث شده است که برخي از موزه‌هاي جهان به صورت اختصاصي به هنر‌هاي اسلامي بپردازند و آثار مرتبط با اين حوزه هنري را در معرض ديد عموم قرار ‌دهند. يکي از اين موزه‌ها با نام موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي شناخته مي‌شود.

موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي يکي از بزرگترين موزه‌هاي منطقه جنوب شرقي آسياست. بازديدکنندگان اين موزه با ديدن گنبد آبي فيروزه‌اي بنايش به ياد گنبد‌هاي مساجد ايراني مي‌افتند. آن‌ها در داخل موزه ماکت بهترين بنا‌ها و مساجد سراسر جهان همچون مسجدالحرام، مسجد شيان در چين و مسجد جامع اصفهان را مي‌بينند.

هم‌اکنون بيش از ۷۰۰۰ اثر هنري و اسلامي در قالب ۱۲ موضوع معماري، هند، جهان مالايي، پارچه، سکه‌ها و مهرها، سراميک و کاشي‌کاري، قرآن و نسخ خطي، چين، جواهرات، ابزارآلات و زره‌هاي جنگي، آثار فلزکاري‌شده و آثار نجاري و چوبي در موزه هنر‌هاي اسلامي در معرض ديد عموم قرار گرفته‌اند.

از مهم‌ترين و ديدني‌ترين آثار موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي مي‌توان به پارچه دور کعبه که مربوط به سال ۱۹۶۴ ميلادي است، اشاره کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره