انتخاب/ روزانه ميليون‌ها نفر در سراسر جهان درجاتي از اضطراب را تجربه مي‌کنند، اما گاهي اين اضطراب از حد عادي خارج مي‌شود و باعث بروز حالاتي خطرناک مي‌شود. براي کنترل اضطراب شديد چه راهکار‌هايي وجود دارد؟ اگرچه در ختلال اضطرابي حاد برترين راهکار مراجعه به روانشناس است، اما اطلاع از روش‌هاي کنترل اضطراب نيز مي‌تواند به شما در کاهش سطح مشکل تا حد زيادي کمک کند.

طراحي فهرست روزانه
يکي از علل رايج ايجاد حس اضطراب شديد اين است که افراد روي امور روزمره خود تسلط ندارند و در نتيجه بر اثر بي برنامگي احساس اضطراب مي‌کنند؛ بنابراين تهيه فهرست روزانه مي‌توان نرخ اضطراب افراد را تا حد زيادي کاهش دهد.

افزايش تمرکز و عزت نفس
پايين بودن عزت نفس و عدم تمرکز مي‌تواند روي اضطراب موثر باشد و اضطراب را افزايش دهد. تمريناتي مثل يوگا، تمرکز روي مهارت‌ها و توانايي‌هاي خاص و مراجعه به مشاور مي‌تواند روي افزايش عزت نفس و تمرکز موثر باشه.

مديريت شبکه‌هاي اجتماعي
زياده روي در کنترل شبکه‌هاي اجتماعي و بازديد مکرر از اين شبکه‌ها مي‌توند اثراتي بسيار مخرب روي سلامتي افراد داشته باشد. به خصوص براي فردي که اضطراب عمومي دارد، رسانه‌هاي اجتماعي مي‌توانند کاتاليزوري براي تخريب ذهني باشند. سعي کنيد کنترل شبکه‌هاي اجتماعي را محدودد کنيد.

به سلامت جسمي خود توجه کنيد
همانطور که سلامت روان مهم است، سلامت جسماني نيز مهم است، هر اندازه وزن متناسب، سلامت جسماني و زندگي سالم تري داشته باشيد، در نتيجه سلامت روان شما نيز افزايش خواهد يافت؛ بنابراين سعي کنيد به ورزش روزانه و رژيم غذايي خود توجه بيشتري نشان دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar