نماد آخرین خبر

مهارت زندگی/ بهترین تکنیک های مثبت اندیشی

منبع
بازده
بروزرسانی
مهارت زندگی/ بهترین تکنیک های مثبت اندیشی

بازده/ اين که مثبت انديشي بر سلامت جسم و جان شما تاثير بسياري مي گذارد در حد يک شعار يا جملات حکيمانه در کتابهاي موفقيت نيست. مطالعات بسيار زيادي در سراسر جهان انجام شده است که نشان داده با مثبت انديشي فعاليت مغز و نيز هورمون ها به نحو بهتر و مطلوبتري انجام مي گيرد و شما را به اهدافتان نزديک تر ميکند. در اين نوشتار با ما همراه باشيد تا ۱۰ بهترين تکنيک مثبت انديشي را ياد بگيرد.

تکنيک مثبت انديشي

۱. هر روز بخنديد و شادمان باشيد
خنده حقيقتا بهترين دارو براي بيش‌تر کسالت‌ها و ناراحتي‌ها است. خنده دستگاه ايمني بدن‌تان را تقويت مي‌کند، خلق و خوي‌تان را بهبود مي‌بخشد، درد را از بين مي‌برد، و از شما در برابر اثرات مخرب استرس محافظت مي‌کند.

راه‌هايي پيدا کنيد که با کمک‌شان دائما بخنديد. فيلم کمدي نگاه کنيد؛ عصرهاي‌تان را با دوستان شوخ و بذله‌گويي بگذرانيد که دائما شما را مي‌خندانند. دوستان‌تان را شب‌ها به خانه دعوت کنيد و با هم بازي کنيد.

به همين خاطر توصيه مي‌کنيم حتما مقاله‌ي ۴۷ فايده خنديدن براي زيبايي، بارداري و سلامتي جسم و روح را مطالعه کنيد.

۲. از سوال پرسيدن نترسيد
پرسيدن به معناي ناداني و جهل نيست؛ بلکه به اين معنا است که به دنبال اطلاعات بيش‌تري هستيد و مي‌خواهيد موضوعات را به روشني درک کنيد. با در اختيار داشتن دانش بيش‌تر، قدرت بيش‌تري نيز خواهيد داشت.

۳. حق شناس و قدردان باشيد
 يکي از ساده ترين روش‌ها براي افزايش مثبت انديشي، حق‌شناسي است. شکرگزاري براي آن‌چه در حال حاضر داريد، منفي‌نگري را که ممکن است شما غرق کند از بين مي‌برد. حق‌شناسي، فوراً با احساس عشق در شما عجين مي‌شود. وقتي عشق وارد قلب شما شود، ترس و ساير احساسات منفي امکان ورود پيدا نمي‌کنند.

بهترين و اثربخش‌ترين روش براي حق‌شناسي در زندگي، بيان آن در صبح هر روز است. هنگام بيدار شدن، ده چيز در زندگي خود را نام ببريد که بابت آن‌ها سپاسگزار هستيد. اين فهرست را مي‌توانيد با صداي بلند يا در ذهن خود مرور کنيد، اما بايد مفصل باشند و از قلب شما نشات بگيرند. بستن چشمان‌تانا مي‌تواند به شما در احساس حق‌شناسي کمک‌کند.

۴. سعي کنيد ديگران را ببخشيد و فراموش کنيد

اشتباهات و شکست‌ها علت اصلي بروز تفکر منفي در وجود ما هستند. اگر به گونه‌اي ياد بگيريم که تمام درد، رنج و ترسي را که سعي مي‌کنيم تا در دل و ذهن‌مان نگه داريم، کنار بگذاريم، ديگر چيزي براي جلوگيري از تلالوِ افکار روشن در ما وجود نخواهد داشت. خودتان را به دليل اشتباهاتي که مرتکب شده‌ايد ببخشيد و اين اشتباهات را فراموش کنيد.

۵. تمرين تنفس انجام دهيد
گفته مي‌شود آدم‌هايي که مي‌توانند تنفس خود را کنترل کنند قادرند زندگي خود را نيز کنترل کنند. از جوانب بسياري، اين گزاره بسيار درست است. به زماني از گذشته دقت کنيد که کنترل خود را از دست داده ‌بوديد. الگوي تنفس شما چه تغييري کرده ‌بود؟ در زمان عصبانيت، تنفس شما کوتاه و سريع مي‌شود. اگر تنفس خود را کنترل کنيد، مي‌توانيد احساسات منفي خود را بشناسيد و تغيير دهيد.

در فضاي آرام يا در زمان مراقبه، تمرين تنفس را به صورتي که در ادمه مي‌آيد انجام‌دهيد. وقتي از راه بيني نفس مي‌کشيد، حس کنيد هوا وارد بدن‌تان مي‌شود و به اعماق شش‌هاي‌تان مي‌رود. پس از برخورد هوا به عميق‌ترين بخش شش‌هاي‌تان، حس کنيد به آهستگي آن را از راه دهان خارج‌ مي‌کنيد. همراه آن تمام تنش‌هاي خود را دور بريزيد.

۶. نعمت‌هاي خداوند در زندگيتان را بشماريد
بر آن‌چه که داريد تمرکز کنيد نه آن‌چه که نداريد. تمرکز روي کاستي‌ها تنها حس نارضايتي و نااميدي را به همراه خواهد داشت که فقط وقت ما را تلف مي‌کند. در عوض، به خاطر تمام نعمت‌هايي که خداوند به ما ارزاني داشته، سپاسگزار باشيد.


۷. مديتيشن (مراقبه) را فراموش نکنيد
مراقبه يا مديتيشن يکي از اثربخش‌ترين راه‌ها براي افزايش بهره‌وري شما است. رويه‌ي مراقبه، آگاهي را در افراد افزايش مي‌دهد و برقراري ارتباط روشن بين ذهن، جسم و روح را افزايش مي‌دهد. از طريق مراقبه مي‌توانيد ياد بگيريد احساسات منفي که شما را پس‌ مي‌زنند رها کنيد و با خودِ بزرگ‌ترتان رابطه برقرار کنيد.

۸. دست از نگراني هاي بي مورد برداريد
در پايان هر روز، قبل از رفتن به خواب، نيازي نيست که تجارب بد و لحظات ناراحت کننده‌اي را که در آن روز براي‌تان رخ داده‌است، در درون‌تان حفظ کنيد. اجازه دهيد ترک‌تان کنند، آن‌ها را از پنجره بيرون بيندازيد و خداحافظي کنيد. روياهاي شيرين در سرتان داشته باشيد! زماني که روز جديد از راه مي‌رسد، اميدهاي تازه رخ مي‌نمايانند. ايمان خود را نسبت به اين موضوع حفظ کنيد. هميشه ايمان داشته باشيد!

۹. از آدم‌هاي نالان منفي نگر دوري کنيد
همزمان، بهتر است از آدم‌هاي منفي نگر و بدبين دوري کنيد. همان اصل در اينجا نيز صادق است. اگر زمان زيادي را کنار آدم‌هاي منفي و بدبين سپري کنيد، پيدا کردن نکات مثبت زندگي براي‌تان دشوار مي‌شود. بايد بتوانيد از چنين آدم‌هايي دوري کنيد تا به فردي خوشبين تبديل شويد.

۱۰. ذهن‌تان را روي چيزهاي مهم متمرکز کنيد
اهداف و اولويت‌هاي‌تان را براي آن‌چه که فکر مي‌کنيد و انجام مي‌دهيد، تعيين کنيد. خودتان را در حال انجام فعاليت‌ها تجسم کنيد. يک راهکار براي مقابله با مشکلات توسعه بدهيد. بر مواردي که بايد به طور جدي مورد توجه قرار بگيرند، تمرکز کنيد اما در عين حال، زماني را براي استراحت و لذت بردن اختصاص بدهيد. به اين ترتيب مي‌توانيد به نتايج مطلوب دست پيدا کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره