نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

باریک ترین خانه لندن با ۱۶۵ سانتیمتر عرض

منبع
روزياتو
بروزرسانی
باریک ترین خانه لندن با ۱۶۵ سانتیمتر عرض

روزياتو/ باريک ترين خانه لندن که پهناي بعضي قسمت هاي آن فقط ۱۶۵ سانتيمتر است، به قيمتي نزديک به يک ميليون پوند به فروش گذاشته شده است.

اين خانه ي ۵ طبقه با ۹۶ متر مربع مساحت، ۲ اتاق خواب، يک تراس و يک حياط سرسبز دارد.

خريداراني که مايل به داشتن اين خانه – که قبلاً يک فروشگاه کلاه بوده – باشند مي توانند با پرداخت ۹۹۵ هزار پوند آن را از آن خود کنkد، يعني تقريباً ۲ برابر پولي که آخرين بار ۱۱ سال پيش براي خريد آن پرداخت شده بود.

اين خانه ي منحصر به فرد در سال ۲۰۰۹ به قيمت ۵۹۵ هزار پوند به يک وکيل فروخته شده بود که از آن زمان به کشور ديگري مهاجرت کرده است.

باريک ترين خانه ي لندن که در دهه ي ۱۹۹۰ به يک عکاس مد و فشن به نام يورگن تلر تعلق داشت، بين يک پيتزا فروشي و يک سالن ناخن قرار گرفته است.

ورودي طبقه ي همکف – که طولاني ترين طبقه ي خانه است – به يک اتاق پذيرايي بزرگ مي رسد و يک آشپزخانه هم در طبقه همکف پايين خانه هست که فقط ۱۶۵ سانتيمتر پهنا دارد.

طول زياد آشپزخانه که در واقع بيشتر از ۷ متر است، کمي پهنايش را جبران کرده است. بعد از آن به اتاق ناهار خوري مي رسيد که به حياط سرسبز خانه باز مي شود.



طبقه ي همکف با يک پلکان مارپيچ به طبقه ي اول مي رسد که اتاق خواب دوم خانه در آن قرار دارد. اين اتاق خواب بسيار باريک است و فقط ۱۷۸ سانتيمتر پهنا دارد. يک اتاق مطالعه هم در اين طبقه هست که اندکي پهن تر است و ۱۸۳ سانتيمتر عرض دارد.

در انتهاي اين طبقه يک تراس رو به غرب لندن وجود دارد.

در طبقه ي دوم، يک حمام و يک دستشويي قرار دارد که به اتاق خواب اصلي خانه در طبقه ي سوم منتهي مي شود. تختخواب اين اتاق به صورت توکار ساخته شده و فقط ۱۸۸ سانتيمتر عرض دارد.

نقشه ي ۵ طبقه ي خانه
سيمون والر که مسئوليت فروش اين خانه را برعهده دارد مي گويد اين خانه شما را به راحتي در خود غرق مي کند. او در سال ۱۹۹۴ در جشن شب سال نويي که در اين خانه برگزار شده بود حضور داشت.

والر مي گويد: «هر پنج طبقه دنياهاي متفاوتي بودند که مي توانستيد در آن ها غرق شويد. هر کسي که صاحب اين خانه شده يک رنگ جادويي از جنس خودش به آن داده. مالک فعلي اش آن را به يک ماشين کلاسيک تشبيه مي کند چون دائماً دارد آن را تعمير مي کند.»



اين خانه شايد باريک ترين خانه در لندن باشد اما به طور قطع باريک ترين خانه ي انگليس نيست.

باريک ترين خانه ي انگليس در شهر پورتسموث قرار دارد که پهناي آن فقط ۱۴۷ سانتيمتر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره