نماد آخرین خبر

کوتاه ترین عمر دنیا مال کدوم موجوده

منبع
نمناک
بروزرسانی
 کوتاه ترین عمر دنیا مال کدوم موجوده

نمناک/ بعضي از حيوانات هستند که فقط به اندازه يک نيمسال رشد مي کند و کوتاه ترين عمر را در بين هر موجود ديگري دارند. در اين قسمت از گوناگون نمناک کوتاه عمر ترين حيوانات را به شما معرفي خواهيم کرد، پس براي افزايش اطلاعات جالب و جذاب خود با ما همراه شويد.

 
حشره يک روزه
حتما نام حشره يک روزه به گوشتان خورده است. اين حشره هاي سفيد رنگ کوتاه ترين عمر را در بين هر حيواني روي کره زمين دارند و تنها 24 ساعت عمر مي کنند. يعني در عرض 24 ساعت به دنيا مي آيند، بالغ مي شوند و در پايان روز از دنيا مي روند.

تخم هاي اين پرندگان در آب قرار مي گيرد و بعد از دو هفته يا کمي بيشتر سر از تخم بيرون مي آورند. گونه هاي اين حشرات متفاوت است.

حشرات آفتي
اين حشرات در بعضي از غذاهاي هندي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند و شبيه به پروانه هستند. کل چرخه زندگي آن ها از زماني که سر از تخم بيرون مي آورند تا زماني که بالغ مي شوند و جان خود را از دست مي دهند، کم تر از 55 روز است. البته دماي هوا نيز در طول عمر آن ها موثر است. دماي هواي بالاي 50 درجه مي تواند عمر آن ها را به 28 روز برساند.

مورچه زنبوري
مورچه زنبوري در انواع نر يک حشره بالدار است و فقط چند هفته زنده مي ماند. تنها عملکردي که مي تواند انجام دهد، پرواز کردن با زنبور هاي ملکه است.

حشرات ميوه اي
حشرات ميوه اي يک نوع ديگر از حشرات با کوتاه ترين عمر هستند و به آن ها حشره سرکه اي هم گفته مي شود و تنها زماني که سر از تخم بيرون مي آورند و بالغ مي شوند، تا زماني که عمرشان به اتمام مي رسد، 14 روز مي گذرد. حشرات ميوه اي به دليل همين عمر کوتاهي که دارند، سال هاي زيادي است که مورد تحقيق قرار گرفته اند.

حشره لونا
حشره لونا يکي ديگر از حشرات با طول عمر پايين است. اين حشره بالدار هيچ دهاني ندارد و هيچ چيز نمي خورد و تقريباً يک هفته زنده مي ماند. دو نسل از اين حشرات در يک سال به وجود آمده و از بين مي روند.

مگس
مگس ممکن است فقط دوماه عمر کند اما دو ماه در بيشترين حالت است. اکثر مگس ها عمري بين 15 تا 25 روز دارند.

ماهي هاي ريز
اين ماهي ها همه جا يافت نمي شوند. در بعضي از مناطق استراليا وجود دارند که گروهي از حيوانات هستند که معمولاً در کل عمر خود در حال گشت و گذار و حرکت مي باشند. طول عمر آن ها 59 روز است و در اين مدت زمان اين ماهي ها معمولاً بيشتر از 20 سانت رشد مي کنند.

پشه
پشه ها معمولا زماني که سر از تخم بيرون مي آورند و بالغ مي شوند و از دنيا مي روند که براي اين روند، تنها به 5 الي 14 روز زمان نياز دارند. اين حشرات بالدار گاهي اوقات در بعضي از موارد مي تواند بين 1 الي 3 ماه هم زنده بماند.

نوعي مارمولک کمياب
اين مارمولک ها جزء گونه هاي چهارپا محسوب مي شوند و فقط در جزيره هاي ماداگاسکار يافت مي شوند که طول عمر آن ها بعد از اينکه سر از تخم بيرون مي آورند، بين 4 الي 5 ماه است. انواعي از آن ها تا همين 8 ماه پيش در اين جزيره ها وجود داشت.

جونده هاي ريز
کم کم حيوانات درشت تر مانند پستانداران نيز به اين ليست اضافه مي شوند که کوتاه ترين عمر را دارند و يکي از آن ها جونده ها يا همان موش هاي بسيار ريز مي باشد که طول عمر آن بين يک الي يک و نيم سال است. انواع اين جونده ها در پني سيلوانيا يافت شده است. طول آن ها بيشتر از 8 سانتيمتر نيست و دم بسيار کوتاهي هم دارند.

نکته:

جالب است بدانيد حيواناتي هم هستند که بلندترين طول عمر را دارند و بعضي از آن ها اسفنج هاي اعماق دريا مي باشند که يازده هزار سال عمر مي کنند.
در بين پستانداران نيز نهنگ بيشترين طول عمر را دارد و بيش از 200 سال عمر مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره