logo

با این ۱۰ عادت قدرتمند، به بهترین نسخه شخصی خود ارتقا یابید!

منبع
يک پزشک
بروزرسانی
با این ۱۰ عادت قدرتمند، به بهترین نسخه شخصی خود ارتقا یابید!

يک پزشک/ با اين ۱۰ عادت قدرتمند، به بهترين نسخه شخصي خود ارتقا يابيد!

سراغ کدام عادت‌هاي خوب برويم تا فرد بهتري شويم؟

نمي‌توانيم همه عادت‌هاي خوب کارآفرينان، افراد موفق، ثروتمندان و مديران کسب‌وکارهاي بزرگ را کسب کنيم ولي کدام عادت‌هاي خوب باعث مي‌شوند بهترين نسخه خودمان شويم؟

نلسون ونگ (Nelson Wang) موسس CEOLifestyle به اين پرسش اساسي پاسخ داده است. او با ۳۳ سال بررسي و مطالعه سرگذشت کارآفرينان و مديران شرکت‌هاي فورچون ۱۰۰۰ به فهرست ۱۰ عادتي براي بهترين نسخه شدن، رسيده است:

۱- اولويت‌بندي
هر روز صبح فهرستي از ۳ کار مهمي که بايد آن روز انجام دهيد؛ تهيه کنيد تا بيشترين کارايي و تاثيرگذاري را داشته باشيد. اين فهرست به کاهش حواس‌پرتي کمک مي‌کند و شما را مجبور به اولويت‌بندي وظايف روزانه خواهد کرد.

به طور مثال، فهرست کار مهم يک روز مي‌تواند ميزباني از يک مربي آموزشي، شرکت در دو جلسه کاري و نوشتن دو مقاله علمي باشد.

۲- آزمون ۱۰ ساله
همه ما در شرايط سخت قرار مي‌گيريم و ممکن است يک تصميم يا کار اشتباهي انجام دهيد که نتيجه فاجعه‌باري به دنبال دارد. مديرمان ما را توبيخ و سرزنش مي‌کند و شايد براي چند روز اصلا سرکار نرويم و ناپديد شويم. خودمان را در خانه حبس کنيم و از زندگي نااميد باشيم.

اما آيا ۱۰ روز بعد، ۱۰ ماه بعد، ۱۰ سال بعد اين اتفاق مهم است و اصلا آن را به ياد مي‌آوريم؟ چند فاجعه در زندگي گذشته ما رخ داده که اصلا امروز به خاطر نمي‌آوريم؟

پس هر زمان با يک شکست و موقعيت سخت روبرو شديد؛ از خودتان بپرسيد آيا اين مسئله ۱۰ روز ديگر مهم است؟ ۱۰ ماه؟ ۱۰ سال؟ چيزهاي کوچک را براي خودتان بزرگ نکنيد و تصويري درست ازشان در ذهن بسازيد.

۳- آموختن هر روزه
عادت کنيد هر روز يک چيز جديد؛ هرچند کوچک بياموزيد. اين مي‌تواند يک عادت جديد، زبان جديد، يک مهارت يا بينش باشد. به خودتان فشار بياوريد تا هر روز رشد کنيد. هر روز کمي بيشتر پيشرفت کنيد و به اين موضوع فکر کنيد که اين آموزش‌ها در آينده چقدر تاثيرگذار خواهند بود.

۴- الهام‌گيري
هر هفته سرگذشت يک رهبر و مدير فکري را در يوتيوب تماشا کنيد. مديراني که روي ايده و انديشه و فکر شما تاثيرگذار هستند.

خواندن کتاب و سرگذشت‌نامه‌ها خوب است ولي آموزش تصويري مي‌تواند ماندگاري و تاثيرپذيري بصري بيشتري براي شما داشته باشد. مشاهده فيلم سخنراني‌ها و داستان‌هاي زندگي اين افراد براي تکميل يادگيري‌هاي روزانه شما بسيار مفيد هستند.


در اين لينک مي‌توانيد برخي از اين فيلم‌ها الهام‌دهنده را ببينيد.

۵- دسته‌بندي ايميل‌ها
وقتي هزار ايميل وارد صندوق پست الکترونيکي ما مي‌شود؛ ديگر تمرکز کافي نخواهيم داشت و به راحتي حواسمان پرت مي‌شود.

عادت کنيد ابتدا همه ايميل‌ها را دسته‌بندي کرده و هر ۳ ساعت سراغ يک دسته از ايميل‌ها برويد. همان صبح زود و به محض رسيدن به محل کار يا نشستن پاي کامپيوتر سراغ جواب‌گويي تصادفي ايميل‌ها نرويد.

ايميل‌هاي فوري و مهم‌تر در اولويت قرار دارند ولي مگر هر روز چند ايميل مهم و فوري داريم که بايد هرچه زودتر جواب داده شود؟

۶- اسموتي سبز
اين عادت براي شما سريع، آسان و سالم است. هر روز صبح به جاي خوردن و جويدن ميوه‌ها و سبزيجات، مي‌توانيد يک ليوان اسموتي بخوريد. يک روش عالي براي به دست آوردن مقدار زيادي پروتئين و موادي که به عملکرد ذهن و بدن کمک مي‌کنند.

مي‌توانيد مقدار زيادي ميوه و سبزيجات را منجمد کنيد و در فريز بگذاريد. هر روز صبح يک بسته درآورده و سريع اسموتي درست کنيد. بسته‌هاي ميوه و سبزيجات منجمده هم ماندگاري بيشتري دارند و هم شکل و قيافه اين نوشيدني را بهتر مي‌کنند.

شايد ايراني‌ها زياد به نوشيدني اسموتي علاقه‌اي نداشته باشند. در عوض، مي‌توانند هر نوشيدني مفيد ديگر از نظر پروتئيني و دريافت مواد معدني لازم بدن در ابتداي صبح را ميل کنند.

۷- ورزش در صبح
يک عادت خوب، ساده ولي بسيار کارآمد است. هر روز صبح زود کمي پياده‌روي کنيد يا چند تمرين ورزشي و ورک اوت را انجام دهيد.

اين ورزش صبحگاهي باعث افزايش روحيه، نشاط، انرژي و سلامتي شما در طول روز مي‌شود. شايد هر روز موفق نشويد پياده‌روي و ورزش کنيد ولي سعي کنيد بيشتر روزهاي هفته اين عادت را داشته باشيد و بر عدم ترک آن اصرار بورزيد تا پس از مدتي آثار مفيد آن را در زندگي و کار ببينيد.

۸- سپاس‌گذاري
هر روز صبح زود و پيش از شروع برنامه‌هاي روزانه يا آخر شب و پيش از خواب، سه مورد را نام ببريد و بابت‌شان از خداوند سپاس‌گذار باشيد. اين عادت باعث مي‌شود احساس خوشبختي کنيد.

روش ديگر، نوشتن دلايل سپاس‌گذاري روي کاغذ و چسباندن به ميزکار، پشت شيشه، بورد کارهاي روزانه و نظاير اين‌ها است تا هميشه پيش چشم باشند. هر زمان احساس ضعف و سستي کرديد؛ يکي از اين برگه‌ها را نگاه کنيد.

۹- بودن با افراد خوب
اوقات فراغت، سرگرمي و تفريح خود را با افراد خانواده و دوستاني بگذرانيد که حس خوبي در شما ايجاد مي‌کنند و براي شما آرزوي موفقيت و درخشش دارند. بهترين‌ها را براي شما مي‌خواهند و ديدن‌شان حس خوب و لذت‌بخشي ايجاد مي‌کند.

برعکس، از افراد منفي‌نگر يا افرادي که حس منفي نسبت به شما دارند يا شما با ديدارشان حس منفي و ناخوش‌آيندي پيدا مي‌کنيد؛ دوري و اجتناب کنيد.

افراد خوب مي‌توانند در زندگي الهام‌بخش باشند و باعث بهبود روحيه شوند. معمولا اتفاقات خوب پس از يک ديدار خوب رخ مي‌دهد.

۱۰- تمايل به آزمايش
چيزهاي زيادي در زندگي هست که ما نتيجه يا جواب درستش را نمي‌دانيم. چه راهي براي فهميدن آن هست؟ فقط آزمايش کردن!

بايد روي آزمايش راه‌هاي جديد، ايده‌هاي بکر و کارهاي تازه تعصب و تمايل داشته باشيد. تا شروع به پياده‌سازي ايده‌اي نکنيد؛ مشکلات و نتايج آن مشخص نمي‌شود و قادر نخواهيد بود آن را به موفقيت برسانيد.

هميشه دنبال يافتن ايده‌هاي جديدي براي رسيدن به موفقيت يا انجام يک کار، حل يک مسئله و از بين بردن يک مشکل در زندگي و کار باشيد. اين ايده‌ها را آزمايش کنيد؛ حتي اگر غالب آن‌ها با شکست مواجه شوند و به ناچار بايد فراموش کنيد.


 
 
 

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره