برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رکوردشکنی دوباره‌ی نابغه‌ی جوان ایرانی؛ استاد مرتضی جاوید!

منبع
بازار
بروزرسانی
رکوردشکنی دوباره‌ی نابغه‌ی جوان ایرانی؛ استاد مرتضی جاوید!

بازار/مرتضي جاويد ملقب به سلطان حافظه‌ي ايران؛ تنها ايراني رکورددار حافظه جهان در گينس ، بنيانگذار آموزش واژگان خارجي بدون فراموشي با روش LWF و IMT به شماره ثبت ۱۴۲۹، مبتکر سريع ترين روش يادگيري مکالمه بدون فراموشي با متد Substitution Drill و مبتکر تکنيک هاي نوين پرورش حافظه، هوش و خلاقيت در ايران است که تا کنون بيش از ۳۰ محصول پرفروش در زمينه‌هاي زبان‌، حافظه و روان‌شناسي داشته است.

اين نابغه‌ي مشهدي که بهمن ماه سال 1397 موفق به جابجا کردن رکورد يک آلماني و ثبت رکورد گينس به عنوان اولين ايراني رکورد حافظه‌ي جهان شده بودند طي روزهاي گذشته توانستند براي باري ديگر؛ رکورد حافظه‌ي اعداد جهان را جابجا کرده و در حضور کارشناسان بين‌المللي گينس؛ 90 رقم را صرفا در عرض 30 ثانيه حفظ کرده و بلافاصله بازگو کنند و افتخار جديدي در عرصه‌ي بين المللي براي ميهن عزيزمان ايران ثبت نمايند.

استاد مرتضي جاويد در حاشيه‌ي اين رکوردشکني و در گفتگو با خبرنگاران تصريح کرد: افراد با تمرينات زيادي در باشگاه‌ها مي‌توانند بدن خود را روي فرم بياورند از اين رو لازم است که ما بتوانيم ذهن خود را با انجام تمرينات آماده‌سازي کنيم. وي همچنين در زمينه درباره تمرينات مغز در طول دوره زندگي گفت: با انجام تمرينات مي‌توانيم قدرت ذهني را تا 10 برابر افزايش دهيم.

سلطان حافظه‌ي ايران و تنها ايراني رکورددار حافظه در گينس معتقد است 200 تکنيک وجود دارد که ما مي‌توانيم با به کارگيري آن، تمرينات پرورش مهارت‌هاي مغز را انجام دهيم، اين تمرينات باعث مي‌شود که از بروز بيماري‌هايي همچون آلزايمر جلوگيري کنيم. علاوه بر اين، به موفقيت‌هاي بيشتري در عرصه‌هاي گوناگون دست يابيم. استاد جاويد تأکيد دارند که اين تمرينات بايد براي مغز متناوب باشد و براي آنکه همه عمر نخواهيم براي انجام تمرينات، زمان صرف کنيم، لازم است که هر تکنيک را به سرعت روزانه تکرار کنيم که اين تمرينات جزئي از وجود ما شود.

وقتي تکنيک‌ها به يک عادت تبديل شود، ذهن ما کاملاً آماده خواهد شد. در مقالات متعدد علمي اشاره شده که از 45 سالگي به بالا مغز کوچک مي‌شود و تحليل مي‌رود و سلول‌هاي ديگر جايگزين سلول‌هاي مغزي نمي‌شود اما مي‌توان با تمرينات متناوب، قدرت يادگيري را در سنين بالا تقويت کرد؛ درواقع مي‌توان با تمرينات، مغز را احياء کرد که اين اقدام مي‌تواند در هر ثانيه انجام شود. ايشان تصريح کرد: خدا را شاکرم که تاکنون توانسته‌ام در راستاي خدمت به مردم عزيز کشورم و ارتقاي مهارت‌هاي ذهن، زبان و زندگي بيش از 20 جلد کتاب در زمينه‌هاي يادگيري بيشتر (تقويت حافظه و دوپينگ مغز، مهارت‌هاي يادگيري زبان انگليسي بدون فراموشي و موفقيت‌ها و انگيزش‌ها) تأليف و ترجمه کنم.

در ادامه اشکان دشمن زياري، مشاور ثبت رکورد گينس نيز در اين برنامه گفت: مرتضي جاويد رکورد گينس حفظ تاريخ تولد در سال ۲۰۱۹ و رکورد حفظ اعداد در سال ۲۰۲۰ را شکست. وي امروز توانست در ۳۰ ثانيه اعداد سه رقمي را حفظ و بازگو کند. به گفته وي در اين رکوردشکني تمام تست ها را انجام داديم و بنا داريم تمام مستندات را به گينس ارسال کنيم تا به مرحله داوري نهايي برسيم. دشمن زياري با بيان اينکه ۱۰ الي ۲۰ سند براساس پارامترهاي گينس را امروز ثبت کرديم، تصريح کرد: اين مستندات به گينس ارسال مي شود تا براساس اقداماتي اين رکورد به ثبت برسد.