چرا برای هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست میکنند؟
سيارک/ «تابناک با تو» - چيزهاي عجيب و غريب زيادي در دنياي هواپيمايي وجود دارد. به عنوان مثال ، روشي براي ايجاد قوس آب براي هواپيما وجود دارد. اين کار به منظور شستن پس از يک پرواز طولاني و دشوار انجام نمي شود. جالب ترين چيز اين است که ايجاد چنين قوسهايي از فناوري هواپيما کاملاً اخيراً آغاز شده است. وقت آن است که دريابيم چرا جت هاي قدرتمند آب بر روي هواپيما هايي که از باند عبور مي کنند روشن مي شوند.
زيبا به نظر مي رسد.
همانطور که در بالا اشاره شد ، "قوس آب" براي هواپيماها به هيچ وجه يک روش فني نيست. در واقع ، اين يکي از سنت هاي زيبايي است که در سال هاي اخير در فرودگاه هاي مختلف جهان محبوبيت گسترده اي پيدا کرده است. آنها به افتخار وقايع مهم قوس مي زنند. به عنوان مثال ، هنگام ورود اولين پرواز يا ورود يک مدل هواپيماي کاملاً جديد به فرودگاه.
واقعيت جالب : سنت ايجاد "طاق آب" از نيروي دريايي به هواپيمايي آمد. اين آيين در ميان ملوانان وجود داشته است.
يک سنت زيبا
اعتقاد بر اين است که اولين "طاق آب" توسط کارمندان فرودگاه سالت ليک سيتي در اواخر دهه ۱۹۸۰ براي کاپيتان يکي از بوئينگ ۷۶۷ ساخته شد که پس از چندين دهه خدمت سرانجام بازنشسته شد. در دهه ۱۹۹۰ ، اين سنت به سرعت محبوبيت يافت ، ابتدا در ايالات متحده ، سپس در کشورهاي اروپايي ، و خيلي زود اين رسم در سراسر جهان آغاز شد. تجهيزات اطفا حريق فرودگاه "قوس آب" را مي سازند.
در تمام دنيا تمرين مي کنند.
تنها موردي که ايجاد طاق در زير آن نيز داراي مفهوم منفعت طلبانه است ، فصل زمستان است. در اين زمان مي توان از "قوس هاي آب" آب گرم براي شستن برف از بدنه هواپيما استفاده کرد. پس از آن ، بدنه هواپيما با ترکيبات ويژه اي ، از جمله يک افزودني ضد خوردگي و اتيلن گليکول پوششداده مي شود.