نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

صیادی که ۳۵ سال رود نیل را در جستجوی مردگان پارو زد!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
صیادی که ۳۵ سال رود نیل را در جستجوی مردگان پارو زد!

باشگاه خبرنگاران/ در کرانه‌هاي رود نيل و بيش از ۳۵ سال، ماهيگيري که همه او را «شيخ عزت» مي‌شناسند با قايق چوبي ساده خود بيرون مي‌رود و تمام روز را به تماشاي آب رودخانه و حرکات موج مي‌گذراند، اما نه براي ماهيگيري و امرار معاش بلکه براي جستجوي اجساد مردگان.

عزت عفيفي ۶۰ ساله که در جستجوي اجساد غرق شده در نيل است و از ۲۵ سالگي داوطلبانه شروع به انجام اين کار کرده يعني زماني که اولين جسد زن جواني را پيدا کرد که قايق بر روي او واژگون شده بود.

اين موضوع چندين بار تکرار شد و عفيفي در جستجوي اجساد حرفه‌اي شد و نيرو‌هاي نجات رودخانه اين موضوع را رسماً به او واگذار کردند که اکنون به او متوسل مي‌شوند تا به جستجوي اجساد کمک کرده و آن‌ها را در جريان امور قرار دهد.

اين مرد مي‌گويد: من يکي از قديمي‌ترين ماهيگيران در جزيره هستم و در حال حاضر وقتم را فقط به جستجوي اجساد اختصاص داده‌ام، در حالي که فرزندانم براي به دست آوردن آنچه که با آن زندگي مي‌گذرانيم، در همين رودخانه ماهيگيري مي‌کنند.

او افزود: من هزينه‌اي براي اين موضوع دريافت نمي‌کنم. التماس دعاي داغ ديده براي من کافي است تا اجساد غرق شده آن‌ها را پيدا کنم يا آن‌ها را به خاک بسپارم تا حداقل خانواده‌ها از سرنوشت آن‌ها مطلع شوند.

شيخ عزت هرگز دوره غواصي در زير آب را نگذرانده اما او از همان جواني به طور ذاتي بر اين مهارت تسلط داشت. او وقتي جسد را پيدا مي‌کند آن را به زمين خشک روي عرشه قايق ساده خود منتقل مي‌کند و به پليس اطلاع مي‌دهد تا اقدامات لازم براي اطلاع خانواده متوفي و هماهنگي دفن مرده را انجام دهند.

همکارانش در ابتدا به علت تعداد زيادي از اجسادي که بيرون آورده بود از او وحشت داشتند، اما اکنون آن‌ها با او همکاري مي‌کنند و وي را رادار يا اسکنر جسد در رودخانه صدا مي‌کنند.

شيخ عزت توضيح داد که "در طي يک سال بين ۱۰۰ تا ۱۶۰ جسد از رود نيل خارج مي‌شود و در تابستان تعداد آن‌ها بيشتر از زمستان است، زيرا بسياري از هموطنان براي فرار از گرماي هوا در رودخانه شنا مي‌کنند.

مأموران دادستاني عمومي قبل از انتقال اجساد به سردخانه و اقدامات قانوني، به محل کشف جسد مي‌روند و به اظهارات شيخ عزت و نحوه پيدا کردن جسد گوش مي‌دهند که بيشتر آنان غرق شده اند و تعداد کمي پس از کالبد شکافي نشان از قتل يا خودکشي دارند.

اين مرد جزيره الوراق را محل اجسادي مي‌داند که از مصر عليا به دليل آب کم در آن مي‌آيند، زيرا اجسام به دليل سطح پايين آب منطقه در سطح شناور هستند و او مي‌تواند آن‌ها را ببينيد و از آب خارج کند.

پيرمرد شصت ساله به قايق چوبي خود تکيه داده مي‌گويد که من به پسر بزرگم «عبده» راز‌هاي اين کار را آموختم تا اين کار انسان دوستانه را پس از مرگ من ادامه دهد.

صيادي که ۳۵ سال رود نيل را در جستجوي مرگ پارو زد

صيادي که ۳۵ سال رود نيل را در جستجوي مرگ پارو زد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar