نماد آخرین خبر

4گوشه دنیا/ عملیات نجات یک شیر از سیرک

منبع
ايران
بروزرسانی
4گوشه دنیا/ عملیات نجات یک شیر از سیرک

ايران/ "ساشا" سالها در سيرکي در گواتمالا زندگي سختي را مي گذراند که با کمک فعالان محيط زيست خيريه بريتانيا هزينه هاي خريد و آزاد سازي اش از سيرک فراهم شده و به حيات وجش آفريقا منتقل شد.


گزارشهاي موجود نشان ميدهد که پاي "ساشا" در سيرک آسيب ديده و قبل از انتقال به حيات وحش تجت عمل جراحي سختي توسط دامپزشکان درمان شده است.
اطلاعات موجود نشان ميدهد که ساشا يکي از ۵ شيرو ۱۲ ببري است که از سيرک گواتمالا نجات يافته است. به گفته سخنگوي موسسه خيريه حيات وحش انگليس  اين حيوانات در سيرک مورد آزار قرار گرفته و تغذيه مناسبي نيز نداشته اند اما اکنون پس از دوسال تلاش زندگي راحتي را در دشت هاي آفريقا تجربه مي کنند.


اين موسسه اعلام کرده است که جراحي پاي ساشا کاري سخت بوده و دامپزشکان با استفاده از سيمان و ميله تيتانيوم موفق شدند تا پاي اين حيوان را درمان کنند.


"تيم فيليپس "، نايب رئيس خيريه حيات وحش دراين ارتباط ، گفت: "ساشا بعد زندگي نااميد کننده اش اکنون مي توناد تچربه بهتري از زندگي بدون درد را داشته باشد ما تصور مي کرديم که اين شير را از دست خواهيم داد اما اين حيوان با تلاش ما نجات يافت و اين باعث خوشحالي ماست.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره