نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

۲۰ جاذبه دیدنی دبی که نباید از دست دهید

منبع
کجارو
بروزرسانی
۲۰ جاذبه دیدنی دبی که نباید از دست دهید

کجارو/در دبي جاهاي ديدني زيادي وجود دارد که در سفر به اين شهر نبايد از دست داد؛ شهري که بسياري از جاهايي که در نيا دکورددار هستند را در خود جاي داده و امروزه به قطب گردشگري تبديل شده است که گردشگران را از هر سوي جهان به‌سمت خود مي‌کشاند. حتي اگر در کشور امارات زندگي مي‌کنيد، برخي جاذبه‌هاي گردشگري خاص در دبي وجود دارد که هر کسي بايد از آن‌ها ديدن کند؛ چه براي تعطيلات آخر هفته به اين شهر برويد يا گذراندن سفري طولاني. در ادامه مي‌خواهيم با برخي از جاهاي ديدني دبي را که هرکسي در سفر به دبي بايد از آن‌ها بازديد کند، به شما معرفي کنيم تا حتما آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهيد. 

مدينه جميرا
 

در کنار مدينه جميرا سه کيلومتر مسير آبي زيبا قرار دارد و شما را امکانات اين تفرجگاه که شامل ۵۰ رستوران و بار است، مي‌رساند؛ شما مي‌توانيد سوار قايق‌هاي چوبي سنتي شويد و به مدينه جميرا برويد. سازه اين ساختمان شبيه دژهاي عربي قديمي است و در آن هتل‌هايي مثل القصر، مينا السلام و النسيم قرار دارد؛ علاوه بر اين‌ها شما مي‌توانيد در ويلاهاي الملکيه و کوشک‌هاي Al Masyaf مدينه جميرا اقامت کنيد. تعداد اتاق‌هاي داخلي زياد است؛ اما زياد جلب توجه نمي‌کنند. در مدينه جميرا بازاري به سبک بازارهاي قديمي عربي نيز ساخته شده و مي‌توانيد اينجا براي خودتان و عزيزان‌تان سوغاتي بخريد. 

جزيره نخل جميرا 
 

برخي از بهترين هتل‌ها و تفرجگاه‌هاي دبي در جزيره نخل جميرا قرار دارد؛ اين جزيره هم بين افراد محلي و هم گردشگران پرطرفدار است؛ اما تماشاي اين جزيره مصنوعي از دور واقعا جذاب است. اگر نمي‌توانيد روي جزيره نخل جميرا (که به‌شکل درخت نخل ساخته شده است) از هواپيما بپريد و با اسکاي دايوينگ پرواز کنيد، از هتل  Atlantis The Palm  سوار هليکوپتر شويد يا در يکي از طبقات بالاي برج ماريناي دبي جايي را رزرو کنيد؛ مثلا براي صرف ناهار  در Observatory  ميز رزرو کنيد؛ اين‌گونه مي‌توانيد به‌راحتي از بالا به تماشاي يکي از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري بنشينيد. 

مسجد جميرا


محبوب‌ترين مسجد و يکي از مذهبي‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري دبي، به‌جز جمعه‌ها به روي تمامي افراد با ايمان باز است. کساني که به  بازديد از مکان‌هاي مذهبي علاقه دارند، حتما بايد از مسجد جميرا ديدن کنند، اما هنگام بازديد بايد لباس مناسبي به تن داشته باشيد. شما مي‌توانيد با راهنماهاي تور انگليسي زبان از مسجد ديدن کنيد. معماري اين بنا و نماي بيروني آن به‌خودي‌خود ارزش ديدن دارد؛ ۲ مناره زيبا با گنبدي بسيار بزرگ و ساختمان سنگي سفيد. ظرفيت مسجد جميرا ۱۲۰۰ نفر است. 

باغ معجزه دبي

 

بزرگترين چيدمان گل امارات (سازه‌اي از گل به‌شکل هواپيماي A380 با پنج ميليون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبي قرار دارد و در کتاب رکوردهاي گينس به ثبت رسيده است. اين باغ از اکتبر تا آوريل (قبل از شروع دوره استراحت، زماني که گرماي تابستان بسيار زياد مي‌شود) باز است؛ در اين بازه زماني، باغ معجزه دبي خانه ۱۰۹ ميليون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تاي آن‌ها فرشي از گل به‌شکل ميکي موس ايجاد کرده است که وزني حدود ۳۵ تن دارد. 

اپراي دبي


سالن اپراي دبي در نزديکي برخ خليفه و دبي قرار دارد. اين ساختمان در سال ۲۰۱۶ به‌شکل يک کشتي ساخته شد و از آن زمان تاکنون ميزبان موسيقي‌دان‌ها و خوانندگان مشهور جهان بوده است. اين بنا اولين اپرا در نوع خود در دبي است و گردشگران دوست دارند در مقابل ساختمان باشکوه اين اپرا عکس يادگاري بگيرند. خانه اپراي دبي ۲ هزار نفر ظرفيت دارد، پس شانس اين را داريد که در طول سفر به دبي، رويدادهايي که در اينجا برگزار مي‌شود را چک کنيد و براي تماشاي يکي از آن‌ها، در اين سالن صندلي رزرو کنيد. 

مجمع‌الجزاير جهان

مجمع‌الجزاير جهان دبي ترکيبي از چند جزيره مصنوعي است که از شن‌هاي استخراج شده از آب‌هاي کم عمق خليج فارس ساخته شده و شبيه نقشه زمين است. اين مجمع‌الجزاير در نزديکي ساحل محله جميراي دبي قرار دارد و پروژه ساخت آن چند سال به طول انجاميد و چند بار به‌دليل مشکلاتي که وجود داشت پروژه متوقف شد. ۳۰۰ جزيره آن به اسم يک کشور واقعي نام‌گذاري شده است.

در حالي که برخي از پروژه‌ها عمدتا براي جذب ساکنان منطقه براي خريد ملک  (مانند خانه‌هاي شناور دريايي که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد) هستند، برخي ديگر هم مثل جزيره حزب لبنان براي رويدادهاي شرکت‌هاي خصوصي و احزاب عمومي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. «کشورهاي» ديگر که برنامه‌ريزي شده بود تا سال ۲۰۰۶ راه‌اندازي شوند، شامل بريتانيا و سوئد بود. پروژه قلب اروپاي اين مجمع‌الجزاير علي‌رغم آب و هواي بسيار گرم منطقه، ميزبان برف خواهد بود و اينجا را به يکي از چند جاذبه دبي تبديل مي‌کند که مغاير با موقعيت جغرافيايي اين شهر است. 

دبي مارينا
 


دبي مارينا با ۸ کيلومتر طول، به خاطر مناظري که در کنار آب مي‌توانيد به تماشا بنشينيد، مسيري پرطرفدار است. اينجا پر از رستوران‌ها و بارهاي متنوع است، آما آنچه که اين محله را برجسته‌تر مي‌کند، ساختمان‌هاي مسکوني چشمگير آن است. برج کايان که دومين برج مارپيچ بلند جهان است، در محله دبي مارينا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج اليت رزيدنت که در زمان تکميل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومين برج بلند مسکوني دنيا محسوب مي‌شد، يکي از جذابيت‌هاي دبي مارينا محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد با استفاده از تورهايي که با قايق اجرا مي‌شوند، از اين محله بازديد کنيد و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌هاي آن لذت ببريد. 

مجتمع تفريحي و سرگرمي دبي پارک اند ريزورت (Dubai Parks and Resorts)
 

کساني که به‌دنبال تجربيات هيجان‌انگيز و پر از آدرنالين هستند، بايد حتما سري به مجتمع تفريحي دبي پارک اند ريزورت بروند. اين پارک موضوعي بزرگ، بزرگ‌ترين پارک موضوعي جهان است و شامل چند پارک کوچک مي‌شود: لگولند دبي و پارک آبي لگولند، موشن‌گيت دبي (Motiongate Dubai)، پارک باليوود و ريورلند دبي (Riverland Dubai). با خريد يک بليط مي‌توانيد به تمامي بخش‌هاي اين مجتمع سرگرمي دسترسي داشته باشيد.

گردشگران مي‌توانند تفريحات متنوعي را در مجتمع تفريحي دبي پارک اند ريزوت تجربه کنند و به‌اندازه کافي آدرنالين ترشح کنند. در اين مجتمع رستوران‌ها و غذاهاي فوق‌العاده‌اي هم دارد که حتما بايد امتحان کنيد. اگر نمي‌خواهيد بليط بخريد، مي‌توانيد به ريورلند دبي برويد، چون در اين بخش هزينه ورودي دريافت نمي‌شود و مي‌توانيد از گشت و گذار در آن لذت ببريد. 

بازار طلاي دبي
 

گردشگران و ساکنان اين شهر به يکي از قديمي‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري دبي که تنها بازار طلافروشي شهر نيز است، مي‌روند. اين بازار پر از مغازه‌هايي است که به فروش جواهرات و طلا مشغول هستند و همه چيز، از حلقه گرفته تا دستبند و سينه‌ريز و ... در اين بازار پيدا مي‌شود. اگر قصد خريد داريد، بايد سعي کنيد مثل مردم محلي رفتار کنيد و چانه بزنيد. در بازار طلاي دبي بيش از ۳۷۹ مغازه خرده‌فروشي وجود دارد و معاملات کلاني در اين بازار سنتي انجام مي‌شود. 

پارک آبي وايلد وادي (Wild Wadi Waterpark)

پارک آبي وايد وادي يکي از جذاب‌ترين مکان‌هاي تفريحي دبي، هم براي کودکان و هم براي بزرگسالان است. گردشگران مي‌توانند در استخري که موج واقعي در آن شبيه سازي مي‌شود، موج‌سواري کنند؛ همچنين اينجا مي‌توانيد چشم‌اندازي فوق‌العاده از برج‌العرب را نيز مشاهده کنيد. در تابستان خانم‌هايي که دوست ندارند در مکان‌هاي مختلط حضور يابند، مي‌توانند از بخش بانوان استفاده کنند. اين پارک آبي با تم فورکلور عربي ساخته شده است. 

فواره دبي


در فواره دبي که در برج بزرگ درياچه اين شهر ساخته شده، مي‌توانيد شاهد رقص آبي باشيد که تا ارتفاع ۱۴۰ متري هم بالا مي‌رود. اين فواره را شرکت کاليفرنيايي WET ساخته که ساخت فواره‌هاي Bellagio  در لاس وگاس را نيز انجام داده است. آب‌نماي دبي شامل ۵ ميدان در اندازه‌هاي مختلف و ۲ قوس مرکزي است.

اين فواره در زميني به‌اندازه ۱۸ زمين فوتبال ساخته شده و ۶۶۰ چراغ و ۲۵ پروژکتور  کار روشنايي و رنگارنگ کردن نمايش رقص آب را به عهده دارند؛ نور به‌قدري قوي است که از فاصله چند کيلومتري، فواره دبي قابل تشخيص و از فضا نيز نمايان است؛ اين امر آب‌نماي دبي را به درخشان‌ترين نقطه نوراني در خاورميانه تبديل کرده است. اگر در ازدحام جمعيت گريزان هستيد، مي‌توانيد از تراس رستوران Thiptara  در Palace Downtown به تماشاي رقص فوراه‌ها بنشينيد که ۳۰ دقيقه يک بار اجرا مي‌شود. اين فواره‌ها با آهنگ ترانه‌هاي عربي، انگليسي و سواحلي مي‌رقصند. 

گاردن گلو دبي (Dubai Garden Glow)


گاردن گلو دبي باغي از چراغ و نور است که در نوع خود بي‌نظير است. در اين باغ معمولا نمايش‌ها و موسيقي زنده برگزار مي‌شود.گاردن گلو دبي شب‌ها به روي عموم باز مي‌شود و بازديدکنندگان مي‌توانند چراغ‌هايي را که در تاريکي آسمان روشن مي‌شوند را تماشا کنند. در گاردن گلو مي‌توانيد آموزش و سرگرمي را در کنار هم تجربه کنيد؛ از مهم‌ترين بخش‌هاي اين مکان مي‌توان به پارک يخ (Ice Park)، پارک دايناسور، خيابان شادي، دنياي دريا، جنگل شادي و قلعه رنگارنگ اشاره کرد. 

مهمانان با بازديد از اين مجموعه مي‌توانند بفهمند که چرا در پروژه ساخت و تکميل گاردن گلو که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، ۵۰۰ صنعتگر به کار گرفته شده‌اند. البته اينجا مي‌توانيد غذاهاي بين‌المللي خوشمزه را امتحان کنيد و نبايد نگران غذا و گرسنگي باشيد. 

آتلانتيس پالم (Atlantis The Palm)
 

هتل آتلانتيس پالم يکي از برترين هتل‌هاي دبي براي عکاسي است. اين تفرجگاه در جزيره نخل جميرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر  قابل رويت است. مهمانان مي‌توانند حتي در آکواريوم اين هتل غواصس کنند. در اين هتل رستوران‌هاي بسيار مشهوري مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته براي ورود به اين رستوران‌ها بايد ورودي جداگانه‌اي بپردازيد. اگر در اين هتل اتاق رزرو نکرده‌ايد، ارزشش را دارد که حداقل به اسپاي هتل برويد. در آتلانتيس پالم پارک آبي Aquaventure  هم قرار دارد که مي‌توانيد در آن از شيرهاي دريايي ديدن کنيد، با دلفين‌ها شنا کنيد و از خدمات تورهاي هليکوپتر استفاده کنيد.

برج خليفه

برج خليفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترين برج جهان است و ۱۶۰ طبقه دارد. يکي از بهترين روش‌ها براي تماشاي دبي، پرداخت ورودي و رفتن به سکوي بازدي اين برج است. يا اينکه مي‌توانيد يک ميز با صندلي در بار هتل واقع در طبقه صد و بيست و دوم رزرو کنيد. رستوران برج خليفه عصرانه فوق‌العاده‌اي سرو مي‌کند و شما مي‌توانيد در اين ارتفاع و از بالاي ابرها، دبي را تماشا کنيد. اگر از ارتفاع مي‌ترسيد، مي‌توانيد از هتل و رستوران طبقات پايين ساختمان استفاده کنيد. 

برج پارک  (Burj Park)
 

برج پارک يکي از جاذبه‌هاي دبي است که حتما بايد از آن ديدن کنيد. اينجا مي‌توانيد منظره‌اي زيبا از برج خليفه را تماشا کنيد. علاوه بر آن مي‌توانيد با علامت «برد، پيروزي، عشق» شيخ محمد بن رشيد آل مکتوم عکس يادگاري بگيريد. اين نماد، مجسمه دست حاکم دبي است که به‌عنوان لوگوي امارات متحده عربي خلق کرده است. در طول سال رويدادها و جشنواره‌هاي مختلفي در اين پارک برگزار مي‌شود. 

اسکي دبي
 

چه کسي مي‌دانست که شما مي‌توانيد در قرن بيست و يک در بيابان اسکي کنيد؟ اسکي دبي در واقع يکي از پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر محسوب مي‌شود. اينجا نه‌تنها مي‌توانيد از اسکي و اسنوبورد لذت ببريد، بلکه مي‌توانيد از نزديک پنگوئن‌ها را نيز ببينيد. در اسکي دبي يک کافه وجود دارد که مي‌توانيد آنجا با خوردن هات چاکلت، خودتان را گرم کنيد. در اين مجتمع تفريحي پارک يخي نيز وجود دارد که گردشگران مي‌توانند بازي‌هاي برفي را در آن تجربه کنند. نگران لباس و تجهيزات نباشيد؛ در اسکي دبي همه اين‌ها فراهم است. 

دبي مال
 


دبي مال بزرگ‌ترين مرکز خريد جهان است که در سفر خود به اين شهر حتما بايد از آن بازديد کنيد، به‌خصوص افرادي که مي‌خواهند عظمت دبي را در يک نگاه تجربه کنند. اين مرکز خريد بزرگ آيس رينک (پيست اسکيت روي يخ)، آبشار، سينما، آکواريوم و هتل اختصاصي دارد که براي گردشگران بسيار جذاب است. در داخل اين مرکز خريد يک پارک واقعيت مجازي نيز وجود دارد. کساني که دوست دارند قدم بزنند و به محيط اطراف خود تماشا کنند، آثار هنري زيادي در دبي مال وجود دارد که مي‌توانند از آن‌ها بازديد کنند. 

موزه اتحاد
 

موزه اتحاد بدون شک يکي از برجسته‌ترين جاهاي ديدني شهر است. بيشتر تمرکز اين موزه بر اين است که بازديدکنندگان در مورد چگونگي تاسيس امارات متحده عربي و اينکه کجا اين کشور در سال ۱۹۷۱ متولد شد (خانه اتحاد سابق) اطلاعات کسب کنند؛ موزه اتحاد به گردشگران اين اجازه را مي‌دهد تا در مورد اين دوران (شکل‌گيري امارات متحده عربي و تبديل آن به کشوري که امروز مشاهده مي‌کنيد)، بيشتر بدانند. اين موزه بزرگ با عکس‌ها، ويدئوها و فيلم‌هاي مربوط به سال‌هاي ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴، تجربه تعاملي و آموزشي براي بازديدکنندگان فراهم کرده است و علاقه‌مندان به تاريخ حتما بايد به ديدن موزه اتحاد بروند. داخل موزه علاوه بر سالن نمايشگاه و مرکز آموزشي، يک کتابخانه و يک رستوران نيز وجود دارد.

برج‌العرب
 

برج‌العرب با ۲۸۰ متر ارتفاع، در جزيره‌اي مصنوعي واقع شده است. اين ساختمان که به‌شکل بادبان کشتي ساخته شده، لوکس‌ترين هتل جهان است. برج‌العرب تنها هتل هفت ستاره دنبا محسوب مي‌شود و هزينه گران‌ترين سو‌ئيت‌هاي آن شبي ۱۸۷۱۶ دلار است. به غير از تماشاي معماري خيره‌کننده برج، مي‌توانيد براي صرف عصرانه در اين برج ميز رزرو کنيد. براي ورود به اين هتل يا بايد اتاقي در آن رزرو کرده باشيد، يا هزينه ورودي پرداخت کنيد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره