نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

عجیب‌ترین و خاص‌ترین ساختمان‌های جهان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
عجیب‌ترین و خاص‌ترین ساختمان‌های جهان

باشگاه خبرنگاران/ نمي‌توان اين واقعيت را انکار کرد که جهان پر از شاهکار‌هاي معماري است. چندين ساختمان منحصر به فرد در دنيا، از جمله رستوران‌هاي عجيب و غريب، معابد عجيب و منحصر به فرد و موزه‌هاي غير معمول وجود دارد.

بسياري از معماران سازه‌هاي بي شمار و ساختمان‌هاي بزرگي ساخته اند که نه تنها بازديد کنندگان را متحير مي‌کند، بلکه از مرز‌هاي طبيعت نيز فراتر رفته است. ساختمان‌هاي باورنکردني بي شماري در جهان وجود دارند که به دليل اشکال، طرح‌هاي تحسين برانگيز و سبک‌هاي منحصر به فردشان، شناخته شده اند. ما برخي از برجسته و خاص‌ترين سازه‌هاي جهان را براي شما آماده کرده ايم.

معبد استقلال ، ايالات متحده آمريکا
طبق گفته آمريکايي‌ها معبد استقلال يک خانه عبادت و تعليم و تربيت است که به دنبال صلح است. اين معبد يکي از غيرمعمولي‌ترين ساختار‌هاي جهان را داراست. معماري جذاب آن بر خط افق شهر تسلط دارد. اين معبد نقطه اصلي مقر انجمن مسيح است. معماري اين معبد توسط جامعه مسيح در پاسخ به مکاشفه ساخته شده و اين معبد مجموعه‌اي از هنر‌هاي مدرن و سنتي مذهبي از سراسر جهان است.

ساختمان رن ، چين
ساختمان رن (Ren Building) ساختماني با يک طراحي جذاب در شانگ‌هاي چين است. اين پروژه براي يک هتل، مرکز ورزشي و سالن کنفرانس پيشنهاد شد. اين ساختمان به صورت دو ساختمان درهم آميخته شده است. اولين ساختماني که از آب بيرون آمد به فعاليت‌هاي بدني اختصاص داشت و در آن مراکز ورزشي قرار دارد. ساختمان ديگري که از اين سرزمين بيرون آمد به روح و روشنگري اختصاص داشت و يک مرکز همايش مجهز و با سليقه در آن قرار داشت.

موزه ملي بال شکل زايد ، امارات متحده عربي
موزه ملي زايد واقع در جزيره سعديات در ابوظبي امارات متحده عربي، اولين موزه در اين جزيره است که تاريخ، فرهنگ و تحولات اقتصادي اجتماعي کشور را به نمايش مي‌گذارد. اين برج داراي پنج برج بال شکل است که از تپه‌اي با منظره مصنوعي بيرون آمده. اين موزه داراي فضا‌هاي مختلف اجرايي و گالري است.



ساختمان سبد ، ايالات متحده آمريکا
ساختمان سبد (Basket Building) که به شکل يک سبد غول پيکر ساخته شده است، سازه‌اي زيبا براي کساني است که به دنبال تحسين چيز‌هاي منحصر به فرد در جهان هستند. اين ساختمان در ايالت اوهايو آمريکا واقع شده است و يکي از ساختار‌هاي عجيب و غريب در جهان است که مقر اصلي شرکت سبد Longaberger را در خود جاي داده. اين ساختمان بي نظير دقيقاً تقليد از يک سبد خريد عادي و ۱۶۰ برابر بزرگتر از يک سبد متوسط است.

به دليل شکل منحصر به فرد خود، اين ساختمان به يکي از مهمترين نقاط جذاب گردشگري شهر تبديل شد. اين ساختمان منحصر به فرد با حفظ يک طراحي فوق العاده و جزييات، داراي دو دسته متصل است.


ساختمان اداري تخم مرغ فضاي مجازي ، هند
ساختمان اداري تخم مرغ فضاي مجازي (Cybertecture Egg Office Building) که با تلفيق شکل طبيعي و فن آوري‌هاي نوآورانه ساخته شده است، يک معماري عجيب براي بازديدکنندگان است.


اين ساختمان توسط شرکتي مستقر در هنگ‌کنگ طراحي شده. اين ساختمان داراي معماري نمادين است که با طراحي محيطي، سيستم‌هاي کنترل عالي و مهندسي تکامل همراه است. اين ويژگي‌ها خاص‌ترين ساختمان را براي شهر بمبئي ايجاد مي‌کنند.

خانه زمين ، سوئيس
خانه زمين (Earth House) شبيه خانه واقعي حفره‌هاي هابيت، يک معماري شگفت انگيز است. اين‌ها واقعاً خانه‌هايي هستند که در دامنه تپه‌ها احداث شده‌اند، و زمين خاکي در بالاي سازه‌هاي اصلي واقع شده است. مردم از سال‌ها قبل در اين اقامتگاه زندگي مي‌کنند. اين خانه‌ها در ميان غير معمول‌ترين خانه‌هاي جهان است.

کاخ حباب ، فرانسه
کاخ حباب (Bubble Palace) که با نام Palais Bulles نيز شناخته مي‌شود، يک اقامتگاه عظيم در نزديکي کن فرانسه است. اين ساختمان توسط معمار مجارستاني آنتي لوواگ طراحي شده و دوره ساخت آن از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ بوده است.

اين کاخ در واقع براي يک صنعتگر فرانسوي ساخته شده است، اما بعداً يک طراح لباس به نام پيرکاردين آن را به عنوان خانه تعطيلات خود خريداري کرد. اين خانه ۱۲۰۰ متر مربعي شامل يک قسمت جلو، سالن پانوراما، سالن آمفي تئاتر ۵۰۰ نفره در فضاي باز، ۱۰ اتاق خواب، استخر‌هاي شناي بي شمار و آبشار بوده و بسيار زيبا تزئين شده است.


کازا باتلو ، اسپانيا
کازا باتلو (Casa Batllo) در قلب بارسلون واقع شده و يکي از شاهکار‌هاي آنتوني گائودي است. اين ساختمان از يک ترکيب رنگي زيبا و شکوه معماري خارق العاده تشکيل شده و بنايي شگفت انگيز است که با جذابيت کمياب خود بازديد کنندگان را مجذوب مي‌کند.


ساختمان فعلي بازسازي خانه‌اي است که قبلاً ساخته شده بود، که توسط گائودي در سال ۱۹۰۴ بازسازي شد و پس از آن بار‌ها مرمت شده است.

کازا تراکوتا ، کلمبيا
کازا تراکوتا (Casa Terracota) که به آن خانه سراميک نيز گفته مي‌شود، کاملاً با دست از طريق خاک رس ساخته شده و در معرض آفتاب قرار گرفته است. اين ساختمان غيرمعمول که در دهکده کوهستاني سلطنتي کلمبيا واقع شده است، توسط مردم محلي به نام 'Casa de Flintstone' يا خانه فلين استون نيز شناخته مي‌شود.

به نظر مي‌رسد مانند يک تپه بزرگ از خاک رس است که آزادانه به شکل يک کلبه درآمده است. اين سازه عجيب و غريب توسط زمين‌هاي کشاورزي سرسبز احاطه شده و در برابر منظره‌اي تماشايي از کوه قرار گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره