نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گران‌ترین پنیر جهان از شیر کدام حیوان گرفته می‌شود؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
گران‌ترین پنیر جهان از شیر کدام حیوان گرفته می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران/ براي خريدن گران‌ترين پنير جهان بايد ۶۰۰ دلار به ازاي هر کيلو از آن پرداخت کنيد، اما احتمالا اگر بدانيد اين پنير از کدام حيوان گرفته مي‌شود، شايد قبل از خريد اين پنير اندکي مردد شويد و شايد هم نخريد.

 اين پنير که قيمت هر کيلوگرم آن حدود ۶۰۰ دلار است، از شير الاغ تهيه مي‌شود و دليل اين امر اين است که فقط يک مزرعه در جهان آن را توليد مي‌کند.

بر اساس اين گزارش، پنيري که از شير الاغ تهيه مي‌شود از پنير شير گاو يا شير بز و بسياري از پنير‌هاي لوکس ديگر که مردم در رستوران‌ها و مراکز خريد ترجيح مي‌دهند، بسيار برتر و در عين حال گران‌تر است.

توليدکنندگان براي توليد يک کيلوگرم اين پنير به بيش از ۲۴ ليتر شير الاغ نياز دارند که تقريبا بيش از دو برابر شير مورد نياز براي توليد پنير «موزارلا» است که از شير گاوميش تهيه مي‌شود.

پنير تهيه شده از شير الاغ در کل جهان تنها در يک مزرعه طبيعي که در صربستان واقع شده است، توليد مي‌شود. منطقه «زاساويسکا» در صربستان يکي از سه منطقه در جهان است که از گونه‌هاي الاغ که در معرض خطر انقراض هستند، محافظت مي‌کند.

اين پنير که با قيمت باورنکردني به فروش مي‌رسد به «پولي» معروف است و ترکيبات اين پنير، ۶۰ درصد از شير الاغ و ۴۰ درصد شير بز است.

تعداد الاغ‌هايي که در اين مزرعه «زاساويسکا» شير توليد مي‌کنند تنها حدود ۲۰ ماده الاغ است و لذا صاحبان مزرعه با احتياط فراوان سه بار در روز آن‌ها را مي‌دوشند.

مالکان اين مزرعه مي‌گويند، دوشيدن يک ماده الاغ کاملاً با دوشيدن گاو متفاوت است، زيرا در مورد الاغ نمي‌توان از دستگاه شيردوشي استفاده کرد.

اگر از دستگاه شيردوشي براي دوشيدن استفاده شود، الاغ ماده شير را در داخل خود نگه مي‌دارد، بنابراين نمي‌توان آن را با دستگاه خارج کرد لذا بايد از روش دوشش دستي استفاده شود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره