نماد آخرین خبر

مهارت زندگی/ 8 راه برخورد با افراد بد خلق که باید بلد باشید

منبع
بروزرسانی
مهارت زندگی/ 8 راه برخورد با افراد بد خلق که باید بلد باشید

طلا/ افراد بد خلق و نا سازگار به چند دسته مختلف مثل پرخاش گر، بي عاطفه، فريب کار و سلطه طلب تقسيم مي شوند. ما نمي توانيم شخصيت آن ها را تغيير دهيم ولي مي توانيم با چند راهکار روان شناسي، خودمان را براي برخورد با آن ها آماده کنيم. در اين مقاله با اين روش ها آشنا مي شويم.

1. در حال قدم زدن در مورد مشکلات موجود صحبت کنيد.

اگر نياز داريد در مورد مشکلي بين خودتان و اين دسته افراد صحبت کنيد، اين کار را حين قدم زدن انجام دهيد. با اين روش هر دو کمتر گرفتار انرژي منفي مي شويد و از صحبت رو در رو در امان هستيد. هر چه بيشتر در مسير حواس فرد پرت شود، شانس تبديل مکالمه به بحث و جدل کمتر خواهد شد.

2. از روش ساندويچ استفاده کنيد.

شما مي توانيد درخواست يا مشکل تان را بين تعريف ها و تشکر ها ساندويچ کنيد و به طرف مقابل بگوييد. ابتدا از کارش تعريف کنيد، درخواست تان را مطرح کنيد و سپس از او تشکر کنيد. با اين کار بار منفي وجود نخواهد داشت.

3. زيرک باشيد.

براي برخورد با اين افراد حساس، با ظرافت حرف خود را بگوييد. مثلا اگر در مورد لباس از شما نظر خواستند بجاي گفتن "اين لباس مناسب نيست" بگوييد "اين لباس خوب است ولي آن يکي زيبا تر است" با اين طريق به آن ها بر نخواهد خورد.

4. از احساسات صرف نظر کنيد و حقايق را بگوييد.

اين افراد عموما نمي توانند موضوعات را از نقطه نظرات مختلف بررسي کنند؛ به جاي تلف کردن وقت و انرژي براي فهميدن تان، بهتر از وضع موجود را توصيف کنيد و حقايق را براي شان تشريح کنيد.


5. از موضوعات نا خوشايند دوري کنيد.

اگر در گذشته در مورد موضوع خاصي صحبت کرده ايد که پايان خوبي نداشته، دفعات بعدي از اين موضوعات دوري کنيد و بحث را عوض کنيد. مي توانيد با يک واسطه به آن موضوع بپردازيد.

6. براي خودتان حريم شخصي تعيين کنيد.

اگر دوست نداريد در مورد موضوعات مشخصي حرف بزنيد بطور واضح آن را بيان کنيد و نشان دهيد با اين بحث راحت نيستيد.

7. بحث را روي خودشان ادامه دهيد.

اين افراد معمولا سعي دارند شما را ناراحت کنند. اگر شما واکنش منفي نشان دهيد آن ها تشويق مي شوند و ادامه مي دهند. در عوض مي توانيد با پرسيدن سوالي در مورد خودشان توجه را از خودتان برداريد.

8. روي موضوعات مثبت تمرکز کنيد.

از دادن نظرات منفي پرهيز کنيد و رفتار دوستانه را ادامه دهيد. مثلا بجاي گفتن "چرا دير کردي" بگوييد "خوشحالم مي بينمت". با اين روش حتي ممکن است بخاطر دير کردن از شما عذر خواهي کند و اوقات خوبي با هم خواهيد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره