برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شگفتی‌های طبیعی که حاصل دست انسان هاست

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
شگفتی‌های طبیعی که حاصل دست انسان هاست

تابناک با تو/ بسياري از مکان‌هاي شگفت انگيز سياره ما يا مکان‌هاي طبيعي هستند که از زمان‌هاي بسيار قديم در اين کره خاکي وجود داشته اند، يا اين‌ها ساخت انسان‌ها هستند که توسط افراد مشهور طراحي شده اند. در گزارش امروز شما را به سفري سريع به پنج مکان در سراسر جهان مي‌رسانيم که علي رغم اينکه ساخته دست بشر هستند، از لحاظ طبيعت زيبا متمايزند؛ دست‌سازه‌هايي که به طبيعت تبديل شند.

ساحل شيشه اي - کاليفرنيا

قبلاً اين ساحل محل تخليه شهر بود و اکنون يکي از شگفت انگيزترين و بي نظيرترين سواحل است. اين خط ساحلي توسط سنگ يا شن پوشيده نشده است، بلکه پر از قطعات شيشه اي صاف شده است. در اوايل قرن بيستم تا اواسط دهه شصت، مردم تمام زباله هاي خود را از بطري‌ها قوطي ها و وسايل خانگي تا دامنه هاي نزديک اقيانوس و از آنجا زباله ها به اقيانوس مي ريختند و سپس در هنگام برگشت از آب اقيانوس به تکه‌هاي شيشه صيقلي و نرم که بيشتر خط ساحلي شمال کاليفرنيا را پوشانده است تبديل شده‌اند.

 

دره گرجستان

اين دره "گراند کانيون کوچک" نيز ناميده مي‌شود و يکي از هفت عجايب طبيعي گرجستان است. اما آنچه بسياري نمي‌دانند اين که ناشي از مداخله انسان است. اين ارتفاعات شيب‌دار و شکافهاي عميق به دليل استفاده غيرمسئولانه کشاورزي از اراضي منطقه در قرن نوزدهم شکل گرفته است. کشاورزان براي کاهش فرسايش خاک اقدامات جدي انجام ندادند و ممکن است اصلاً کاري نکرده باشند؛ در نتيجه تپه‌هايي به عمق چند فوت تشکيل شد. طي دهه هاي بعدي جريان آب و فرسايش خاک نيز افزايش يافت که به نوبه خود قله‌هاي نيمه عمودي که امروز مي بينيم را تشکيل داد.

فواره‌هاي نوادا

يکي از شگفتي‌هاي يافت شده در نوادا فواره‌هاي آن است. اين مکان در زميني متعلق به پروژه برنينگ‌من واقع شده و اولين آبفشان در سال ۱۹۱۶ هنگامي که ساکنان سعي در حفر چاه براي تأمين آب براي آبياري داشتند، ظاهر شد، اما با کشف گرم بودن آب ساکنان حفاري چاه را متوقف کردند.

چشمه ديگري در سال ۱۹۶۴ زماني شکل گرفت که يک شرکت متخصص در انرژي زمين گرمايي يک چاه را براي اهداف آزمايشي حفر کرد، اما به نظر مي‌رسد آن را به خوبي مسدود نکرده است. آب از سوراخ خارج مي‌شود و لايه‌هايي از رسوبات کربنات کلسيم را تشکيل مي‌دهد. هر دو اين تلاش‌ها باعث شده است که اين سازه سنگي شگفت انگيز و رنگارنگ به دليل جلبک‌هايي که در سنگ‌هاي خارجي آن رشد کرده اند شکل بگيرند در حالي که سه قله، آب گرم را به هوا مي‌ريزند.
 

پله‌هاي مزارع برنج - آسيا

پله‌هاي مزارع برنج در چين تا مسافت حداکثر ۸۰ کيلومتر امتداد دارند و هنگام طلوع و غروب خورشيد جادويي هستند. اين پله‌ها در لبه‌هاي کوهستان امتداد دارند تا به کوهپايه‌هاي سرسبز خود به پايين مي‌رسند و به سمت بالا تا ابر‌هاي سفيد ادامه مي‌يابند و يک منبع جذابيت مهم براي گردشگران از سراسر جهان هستند. به دور از جنبه‌هاي گفته شده، ايجاد اين پله‌ها، زيرساخت مهمي براي کشاورزان منطقه و کاهش فرسايش خاک است، اين يک شاهکار مهندسي است که در نوع خود منطقه را به يک مقصد گردشگري تبديل کرده است. کورديليراس فيليپين با قدمت نزديک به دو هزار سال از ميراث جهاني يونسکو به شمار مي‌رود.

 

درياچه چوک - ايالت هاي فدرال ميکرونزي

درياچه چوک يک صخره حلقوي مرجاني در اقيانوس آرام مرکزي است، در حدود ۱۸۰۰ کيلومتري سواحل گينه نو قرار دارد. در اين بهشت ​​غواصان، مي‌توانيد شياطين‌دريايي، ماهي‌هاي گرمسيري، مرجان‌هاي رنگارنگ، لاک پشت‌ها و کوسه‌ها را پيدا کنيد.

در واقع اين زيبايي شگفت، ناوگان کشتي‌هاي جنگي ژاپني است که در طول جنگ جهاني دوم در آنجا غرق شد. با گذشت زمان اين لاشه مملو از حيات وحش شد و اين کشتي‌ها پوشيده از صخره‌هاي مرجاني به بخشي از کف درياچه تبديل شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره