نماد آخرین خبر

گوناگون/ روز جهانی لاک پشت!

منبع
نمناک
بروزرسانی
گوناگون/ روز جهانی لاک پشت!

نمناک/ روز جهاني لاک پشت يک بار در سال برگزار مي شود و هدف آن هم افزايش آگاهي در مورد مراقبت از لاک پشت ها است زيرا بعضي از گونه هاي لاک پشت به سرعت در حال انقراض هستند و بايد جلوي اين خطر را گرفت.

سازمان حفاظت از لاکپشت ها، اولين بار متوجه خطر انقراض شد و از آن زمان به بعد، روز 23 ماه مي را به روز جهاني لاکپشت نامگذاري کرد که تقريباً 20 سال است برگزار مي شود. چنانچه در اين بخش از نمناک اشاره شده است لاک پشت ها حيوانات محبوبي هستند و بسياري از افراد در منزل خود از آن ها نگهداري مي کنند اما متاسفانه بسياري از آن ها نمي دانند که بهترين راه هاي مراقبت از لاک پشت چيست و دچار اشتباه مي شوند و همين باعث مي شود که جان اين حيوانات به خطر بيفتد. به همين دليل روز جهاني لاک پشت نامگذاري شده است.


اين سازمان حدود 30 سال است که در حال انجام کار مي باشد. اولين بار هم کار خود را از طريق نگهداري و پرورش دو عدد لاک پشت در سال 1990 شروع کرد و توانسته است تا به حال بيش از 100 لاک پشت را نجات دهد. هدف اين روز جهاني، آموزش دادن به مردم از طريق رسانه است که آن ها را قادر سازد تا از اين خطر جهاني جلوگيري کنند و مشکلاتي که بر سر راه لاک پشت ها هست را از ميان بردارند.


حقايقي در مورد لاک پشت ها
لاک پشت ها بينايي و حس بويايي متمايزي دارند.
پوسته يا لاک آن ها آسيب نمي بيند و بسيار مقاوم است.
وجود لاک پشت ها روي کره زمين مربوط به 200 ميليون سال پيش مي شود. مطالعات نشان مي دهد که آن ها قبل از پستانداران، پرندگان، کروکوديل ها و مار ها وجود داشته اند و در نتيجه مي توان گفت يکي از قديمي ترين حيوانات کره زمين محسوب مي شوند.
لاک پشت هاي امروزي و مدرن، به اجداد خود در ماقبل تاريخ شباهت بسيار زيادي دارند.
 
بزرگترين تفاوت آن ها اين است که لاک پشت ها در گذشته دندان داشتند اما لاک پشت هاي امروزي دندان ندارند.
لاک پشت ها طول عمر بالايي دارند، بعضي از آن ها مي توانند به اندازه انسان ها هم عمر کنند.
يکي از قديمي ترين لاک پشت هاي غول پيکر در اقيانوس هند، بيش از 200 سال عمر کرده است.
تنها جايي که لاک پشتي در آن وجود ندارد، قطب جنوب است.
 

لاک پشت ها مي توانند در هر جايي که هوا به اندازه کافي گرم باشد، زندگي کنند تا بتوانند نسل خود را ادامه دهند.
اکثر لاک پشت ها در آب و هواي سرد زندگي نمي کنند.
لاک پشت ها با توجه به گونه اي که دارند، از لحاظ سايز متفاوت هستند. بعضي از آن ها کمتر از 10 سانتي متر مي باشند اما ممکن است وزن بعضي از آن ها به 680کيلوگرم هم برسد.
لاک لاک پشت ها از استخوان تشکيل شده و شبيه به اسکلت انسان ها مي باشد.
 
بعضي از گونه هاي لاک پشت قادر هستند که اکسيژن را از طريق پوست جذب کنند و همين باعث مي شود که آن ها بتوانند در مدت زمان مشخص زير آب بمانند.
انواع لاک پشت هاي ماده مي توانند بدون وجود لاک پشت نر، روي تخم ها بخوابند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره