تبیان/ فایده مطالعه برای سالمندان؛

تقویت حافظه| خواندن، ورزشی برای حافظه کوتاه ‌مدت و کمک به یادآوری وقایع روزانه مهم است. تمرینات منظم ذهنی با خواندن و مطالعه، شبکه عصبی مغز را تقویت و به ذهن شما کمک می‌کند تا در یادگیری و به خاطر سپردن هر چیزی راحت باشید.
 بهبود توانایی تصمیم‌ گیری| سالمندانی که به مطالعه ادامه می‌دهند و در زمینه‌های علمی، آموزشی و یادگیری مطالب جدید فعالیت می‌کنند، سطح بالایی از توانمندی‌های شناختی خود را حفظ می‌کنند.
 تاخیر در آلزایمر و زوال عقل| تحقیقات نشان داده است که بزرگ سالان 70 ساله‌ای که از 20 تا 60 سالگی به سرگرمی‌های ذهنی مانند خواندن مشغول بوده‌اند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا شده‌اند.
 کاهش استرس | مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده‌روی و حتی نوشیدن قهوه، بهترین روش برای غلبه بر استرس است. با شروع به خواندن یک کتاب خوب، فقط شش دقیقه طول می‌کشد تا ضربان قلب و تنش‌های عضلانی خواننده‌ کتاب آرام شود.
بهبود کیفیت خواب| مطالعه در رختخواب با آرام کردن ذهن و کمک به بسته شدن چشم، راهی مطمئن برای به خواب رفتن است. این کار بهتر از خوابیدن در مقابل صفحه تلویزیون یا سایر وسایل الکترونیکی است که ثابت شده باعث می‌شوند افراد بیدارتر بمانند یا استراحت ‌شان مختل شود.                                      
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar