حضرت آيت ا... دستغيب درباره اهميت خودسازي در جواني فرمودند: «جوانان عزيز، شما بايد صبر کنيد، اگر در جواني اهل صبر شوي، در پيري هم در صبر قوي هستي، ولي اگر در جواني بي بند و بار شدي در پيري نمي شود، دنيا دلت را مي کشاند؛ ولي بايد مقاومت کني، اگر حالا خودت را نگيري، آيا وقتي پير شدي خودت را مي گيري؟... پس کي اهل ايمان مي شوي؟... اگر کسي مي خواهد شيعه علي عليه السلام شود، بايد خودش را از اسارت نفس بيرون بياورد، بايد آزاد شوي تا به آزادمردان برسي.»باران فيض- ص۸۷