کارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهادکشاورزي آذربايجانشرقي گفت: دَمکرده يا جوشانده برگ درخت گردو و قسمت گوشتدار ميوه سبز آن در درمان آفت دهان و ورم لوزه توصيه ميشود. اصغر نقشي، افزود: مغز ميوه، پوسته سبز ميوه و برگ درخت گردو مصرف دارويي داشته و مغز ميوه گردو حاوي انواع مواد معدني نظير کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم و گوگرد بوده و خوردن آن ناراحتيهاي عصبي، اضطراب و بيحالي را تسکين ميدهد. وي ادامه داد: برگ درخت گردو و قسمت گوشتدار ميوه نارس آن از مقويهاي تلخ به حساب آمده و اثر تقويت کننده و ضدانگل دارد. نقشي اظهار کرد: دَمکرده پوسته خارجي و سبز گردو براي اسهال مزمن و يا به عنوان دارويي مقوي در کمخوني به کار ميرود. وي با اشاره به تقويت کبد با جوشانده قسمت گوشتدار ميوه گردو اظهار کرد: جوشانده آن تقويت کننده کبد بوده و برخي اختلالات کبدي همچون ورم کبد و اختلالات مجاري صفراوي را بهبود ميبخشد. نقشي گردو را در بهبود درد زانو مفيد دانست و تأکيد کرد: روغن حاصل شده از له شدن مغز ميوه گردو در باز شدن عروق و درمان دردهاي زانو و کتف مفيد است. منبع: عصر ايران