نماد آخرین خبر

توزیع بیش از سه هزار تن برنج و شکر در ایلام

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توزیع بیش از سه هزار تن برنج و شکر در ایلام

ایرنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: سه هزار و ۹۸۹ تن برنج و شکر سال گذشته با احتساب توزیع این اقلام در ایام اربعین در سطح استان توزیع شده است.

اصغر باباخانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته با هدف تنظیم بازار ۲ هزار ۴۷۷ تن برنج و یک هزار و ۵۱۲ تن شکر با قیمت مصوب و براساس حواله های جهاد کشاورزی استان توزیع شد.
وی افزود: علاوه بر توزیع برنج و شکر در بازارهای مصرف و ایام مناسبتی از جمله اربعین، رمضان، محرم و صفر، ذخیره استراتژیک این کالاهای اساسی به اندازه کافی در انبارهای استان موجود است.
باباخانی یادآور شد: میزان ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان در سامانه سیفا برای مسئولان ذیربط کشور و استان قابل دسترسی است.
وی بیان کرد: استان ایلام باتوجه به ایام مناسبتی محرم و اربعین، افزون بر ذخایر موجود، هیچ مشکلی برای تامین این کالاها برای استان را ندارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: بخش دولتی برای برنج به میزان ۲۰ درصد و برای شکر ۱۰ درصد متولی خرید و تامین این کالاهای اساسی است و مابقی خرید و تامین این کالاها بر عهده حوزه بخش خصوصی است.
به گفته باباخانی، توزیع کالاهای اساسی طبق ابلاغیه ستاد تنطیم بازار کشور و حواله های صادر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی و بنا بر سرانه استان در طول سال و ایام مناسبتی توزیع می شود.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/