نماد آخرین خبر

وجود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح کلانشهر تبریز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وجود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح کلانشهر تبریز

ایسنا/ مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزارو۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری خانگی و بیش از سه هزار پست فیبر نوری در سطح شهر تبریز داریم.

ناصر شهبازی، مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار میلیارد ریالی برای گسترش و نوآوری مخابرات استان خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش باند پهن، فیبر نوری و توسعه بسترهای تلفن سیار بوده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت نگهداری به روز تجهیزات مخابراتی و فیبرنوری از سرمایه‌گذاری یک هزارو ۴۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته برای توسعه فیبرنوری در استان خبر داد و ادامه داد: در تلاش برای تامین فیبرنوری و تجهیزات مربوطه به سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها، واحد های سیار، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی استان هستیم.

وی به نصب و راه‌اندازی فیبرنوری خانگی تاکید کرد و گفت: در کنار تامین پهنای باند ADSL برای همه شهروندان در تلاش برای تامین پهنای باند فیبرنوری خانگی هستیم و در این راستا نیز نیاز جامعه از دانلود داده‌ها به آپلود تغییر پیدا کرده است که امسال درصدد گسترش سایت های همراه‌اول در شهر و روستاها هستیم.

وی از مقام سومی آذربایجان‌شرقی در ارزیابی عملکرد مخابرات کل کشور خبر داد و گفت: بعد از استان های تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی در رده سوم ارزیابی عملکرد کشوری قرار دارد ولی میزان بودجه و تخصیص اعتبار به استان های تهران ‌و البرز قابل قیاس با آذربایجان‌شرقی نیست.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today