نماد آخرین خبر

بازدید ۱۲۵٠ گردشگر خارجی از موزه‌های استان قزوین

منبع
فارس
بروزرسانی
بازدید ۱۲۵٠ گردشگر خارجی از موزه‌های استان قزوین

فارس/ مسئول امور موزه‌های استان قزوین با اشاره به آمار بازدیدکنندگان خارجی از موزه‌های استان گفت: در سال ۱۴٠۱ حدود یک هزار و ۶٠٠ بازدیدکننده داشتیم که این آمار در سال ۱۴٠۲ به یک هزار و ۲۵٠ نفر رسید.

فرهاد دل زنده، مسئول امور موزه‌های استان قزوین اظهار کرد: چندین هفته است که یک کار فرهنگی را با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و شهرداری قزوین شروع کردیم و براین اساس روزهای سه شنبه بازدید دانش‌آموزان را در مجموعه خود داریم.
وی افزود: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز کاهش آمار بازدیدکنندگان را داشتیم ولی در مجموع آمار افراد بازدیدکننده در سال ۱۴٠۲ در قیاس با سال ۱۴٠۱ افزایشی بود.
مسئول موزه‌های استان قزوین عنوان کرد: سال ۱۴٠۱ نزدیک به ۱۲۳ هزار بازدیدکننده داشتیم که این آمار در سال ۱۴٠۲ به حدود ۱۹٠ هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به کاهش آمار بازدیدکنندگان خارجی گفت: در سال ۱۴٠۱ حدود یک هزار و ۶٠٠ بازدیدکننده داشتیم که این آمار در سال ۱۴٠۲ به یک هزار و ۲۵٠ نفر کاهش پیدا کرده بود.
دل زنده گفت: ما در استان قزوین هشت موزه داریم که یکی از آن به صورت سایت موزه الموت است که چهار موزه تحت سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی و به صورت خصوصی می‌باشد. موزه ملت، موزه دیانت، موزه اسطوره‌های سفالی و موزه مردم شناسی قجر از جمله موزه‌های قزوین است.
وی در پایان عنوان کرد: موزه شهر و موزه چهلستون از موزه‌های شاخص استان است که موزه چهلستون به واسطه بنا و موزه شهر قزوین به دلیل وجود ۳۵۱ شیء به عنوان موزه‌های شاخص استان معرفی می‌شوند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today