نماد آخرین خبر

پیش‌بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تُن گندم در استان قزوین

منبع
فارس
بروزرسانی
پیش‌بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تُن گندم در استان قزوین

فارس/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

علی راه انجام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: همچنین پیش بینی می‌شود ۸ هزار تن کلزا نیز در سال جاری از مزارع استان برداشت شود که آمادگی لازم برای ‏خرید تضمینی این میزان محصول گندم و کلرا وجود دارد.
‏معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: به منظور خرید ‏تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک استان شامل گندم و کلزا در سال جاری، ۲۴ مرکز در استان پیش بینی و ‏اقدامات لازم جهت آمادگی این مراکز انجام شده است‎
.‎راه انجام با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان از نیمه خردادماه آغاز و تا اواخر شهریورماه ‏ادامه دارد، گفت: مراکز خرید پیش بینی شده شامل ۲۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم و چهار مرکز برای ‏خرید تضمینی کلزا است.
وی یادآور شد: دولت با هدف حمایت از کشاورزان و در راستای حفظ امنیت غذایی، محصولات کشاورزی راهبردی را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ‏کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این ‏میزان حدود ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۱۱۳ هزار هکتار گندم ‏دیم و همچنین 3 هزار و ۶۰۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص دارد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today