نماد آخرین خبر

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرک پرنیان قم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرک پرنیان قم

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک پرنیان با ظرفیت ۳۰ هزار زمین مسکونی در چهار فاز طراحی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و آماده‌سازی فازهای دوم، سوم و چهارم آن نیز از ابتدای امسال به‌تدریج در حال انجام است.

حسین زنجیرانی فراهانی، مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: در شهرک پرنیان ساخت‌های واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی و حیاط‌دار بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی طراحی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این شهرک در محدوده ۲۱ کیلومتری قم و در دشتی مسطح مقابل روستای قله چم و امامزاده عبدالله واقع شده است.
زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: دمای هوا در منطقه شهرک پرنیان همواره چند درجه از هوای شهر قم خنک‌تر است و شبکه‌ها و خطوط اصلی زیربنایی در مجاورت آن توسعه پیدا کرده که تکمیل زیرساخت‌های آن را تسریع می‌کند.
وی ادامه داد: هم اینک عملیات آماده‌سازی 4 هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است.
وی با اشاره به نهایی‌شدن واگذاری انفرادی ۵۰۰ قطعه زمین، تصریح کرد: متراژ زمین‌های مسکونی سایت پرنیان قم ۳۰۰ مترمربع است که ۸۰ تا ۱۰۰ متر از آن بنای ساختمان و بقیه به حیاط و سایر کاربری‌ها اختصاص‌ یافته است.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday