نماد آخرین خبر

بازگشت بیش از ۵۴ هزار زائر از مرز باشماق به کشور

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازگشت بیش از ۵۴ هزار زائر از مرز باشماق به کشور

ایسنا/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از زمان آغاز طرح پیاده‌روی تا پایان روز اربعین (یکشنبه ۴ شهریور ماه) ۵۴ هزار و ۱۴۵ نفر زائر از طریق مرز باشماق وارد کشور شدند. 

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به آخرین آمار اعلامی مربوط به تردد زائران اربعین از مرز باشماق پرداخت و اظهار کرد: در ایام پیاده روی اربعین، ۱۱۲ هزار و ۴۱۱ تردد ورودی و خروجی از مرز باشماق مریوان ثبت شده است.

وی افزود: از زمان آغاز طرح پیاده روی تا پایان روز اربعین (یکشنبه ۴ شهریور ماه) ۵۸ هزار و ۲۶۶ زائر اربعین حسینی، مرز باشماق مریوان را برای تشرف به عتبات عالیات انتخاب کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در مدت ذکر شده ۵۴ هزار و ۱۴۵ نفر از طریق مرز باشماق وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه میزان تردد ورودی و خروجی در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶ درصد افزایش و ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد، گفت: نسبت مقایسه‌ای مجموع ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد کاهش داشته است.

حسنی با اشاره به اینکه تردد خروجی و ورودی مرزهای اربعینی کشور به ترتیب سه میلیون و ۲۹۹ هزار و ۶۸۶ و ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۳۲ تردد بوده است، خاطرنشان کرد: با اعلام سازمان راهداری، سهم مرز باشماق در تردد زائران ۲ درصد بوده است.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online