نماد آخرین خبر

پیش‌بینی افزایش سرعت باد و گردوغبار در هرمزگان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش‌بینی افزایش سرعت باد و گردوغبار در هرمزگان

ایرنا/ رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: افزایش سرعت باد همراه با گردوغبار، کاهش دید افقی و افت موقتی کیفیت هوا با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور پدیده‌های قابل انتظار امروز (جمعه) در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان است.

محمد کاملی دیرستانی، رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی روز جاری ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می شود.
وی ادامه داد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد شد و بیشینه سرعت باد در محدوده شرق تنگه هرمز تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید.
رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود شناورها به ویژه سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد در دریای عمان و شرق تنگه هرمز به ویژه منطقه جاسک خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.
کاملی دیرستانی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده تلاطم دریا تا روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه جاری تداوم خواهد داشت و از روز شنبه ۱۰ شهریور شرق خلیج فارس نیز با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد شد.
وی گفت: همچنین در ساعت های صبحگاهی امروز در مناطق ساحلی و جزایر استان مه صبحگاهی و در سایر مناطق غبار محلی پدیده شاخص خواهد بود که این شرایط با کاهش میدان دید افقی همراه خواهد بود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today