نماد آخرین خبر

قطعی برق در گرمای جنوب قابل تحمل نیست

منبع
مهر
بروزرسانی
قطعی برق در گرمای جنوب قابل تحمل نیست

مهر/ امام جمعه سیراف گفت: وضعیت قطعی برق در گرمای جنوب برای مردم استان بوشهر قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری، امام جمعه سیراف در خطبه‌های نماز جمعه سیراف با اشاره به قطع برق در گرمای شدید جنوب، به مشکلات ناشی از قطع برق در روزهای گرم تابستان اشاره کرد و خواستار حمایت جدی مسئولان از حقوق مردم بوشهر شد.

وی اضافه کرد: قطع برق در روزهای گرم تابستان مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و مسئولان باید به‌طور جدی از حقوق مردم بوشهر حمایت کنند. صدای بوشهری‌ها باید به گوش مسئولان برسد و مشکلات ناشی از قطع برق سریعاً رسیدگی شود.

امام جمعه سیراف با اشاره به ناترازی برق در کشور، افزود: اوضاع فعلی نشان می‌دهد که ناترازی برق چقدر جدی است. قبلاً خاموشی‌ها بیشتر به صنایع مربوط بود، اما حالا به خانه‌ها هم سرایت کرده و باید توجه جدی به زیرساخت‌ها کرد.

وی همچنین به تأثیر قطع برق بر زندگی روزمره مردم اشاره کرد و گفت: قطع برق همزمان با نوبت‌بندی آب مشکلات زیادی را به وجود آورده است. پمپ‌ها کار نمی‌کنند و نمی‌توانیم آب ذخیره کنیم. این وضعیت همچنین برای باز و بسته کردن کرکره‌های برقی خانه‌ها و مغازه‌ها هم دردسرساز شده است.

عاشوری نگرانی مردم از خرابی وسایل برقی را نیز مطرح کرد و گفت: بسیاری از مردم نگران هستند که زمان قطع برق مشخص نیست و نمی‌توانند به موقع وسایل برقی خود را خاموش کنند. این موضوع می‌تواند آسیب جدی به وسایل برقی‌شان بزند و در این شرایط، خرید وسایل جدید برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه سیراف در ادامه به انتظارات مردم اشاره کرد و گفت: مردم بوشهر انتظار دارند مسئولان وزارت نیرو به شرایط سخت گرما و شرجی توجه کنند و این مناطق را از خاموشی‌ها مستثنی کنند. در زمستان برای جلوگیری از قطع گاز در مناطق سردسیر تلاش می‌شود؛ باید همین تدابیر را برای تابستان هم داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم کمک صنعت به مردم منطقه جنوب تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروگاه بعثت، پتروشیمی مبین و نیروگاه اختر در منطقه داریم، انتظار می‌رود در این موقع و شرایط سخت، برق منطقه جنوب تأمین شود.

عاشوری تاکید کرد: نمایندگان ما در استان و مدیران شرکت برق باید به‌طور جدی از حقوق مردم بوشهر حمایت کنند. صدای بوشهری‌ها باید به گوش مسئولان برسد و مشکلات ناشی از قطع برق سریعاً رسیدگی شود. در این روزهای سخت، مردم انتظار دارند که مسئولین به فکر آنها باشند.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar