نماد آخرین خبر

مصاحبه رتبه دهم کنکور تجربی از همدان؛ پیوستگی در مطالعه عامل موفقیتم در کنکور شد

منبع
فارس
بروزرسانی
مصاحبه رتبه دهم کنکور تجربی از همدان؛ پیوستگی در مطالعه عامل موفقیتم در کنکور شد

فارس/ رتبه دهم کنکور تجربی از تصمیم ادامه تحصیلش در دانشگاه حرف می‌زند و می‌گوید: تصمیم دارم در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم؛ البته آن چیزی که در کنکور باعث موفقیتم شد پیوستگی بود، پیوسته درس خواندن مهمترین رمز موفقیت در کنکور است.

رتبه دهم گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری 1403 از آن یک همدانی شد؛ جوان همدانی و پرانرژی که دو سال منتهی به کنکور را صرف درس خواندن و تمرکز بر اهداف خود کرده است.

جوانی که حساب و کتاب کنکور را جدی گرفته و با تقویت حس رقابت صدالبته از نوع مثبتش در این کارزار موفق شده است.محمدنیما مهربانی، جوان برتر کنکوری همدانی است که موجبات افتخار را برای همدانی‌ها به ارمغان اورده است.و حالا چند کلامی را مهمان این جوان برتر می‌شویم تا در باب این موفقیت بگوید: تا کلاس دهم در حد رفع تکلیف مدرسه درس می‌خواندم اما تابستان سال یازدهم وقتی متوجه تلاش همکلاسی‌هایم شدم و رتبه‌هایی که در آزمون‌های آزمایشی کسب می‌کردند مصمم شدم تلاش کنم.

احساس کردم عقب افتادم و شروع کردم به درس خواندن؛ کتاب تست‌ها را باز کردم و با قوت پیگیر شدم به طوری که نتیجه اولین آزمون آزمایشی بالاتر از دوستان دیگر شد و از این احساس موفقیت و رقابت مثبت لذت بردم و باعث شد با جدیت بیشتری درس خواندن را ادامه بدهم.

این جوان برتر کنکوری ادامه می‌دهد: با تلاش‌های مستمر رقابت در آزمون‌های آزمایشی در سطح کشور مطرح و در نهایت به رتبه 10 کنکور منجر شد.

او با تاکید بر روند درس خواندن می‌گوید: در کنار خودآموزی در منزل، کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی را شرکت و مدام این حس رقابت را تقویت می‌کردم و همین سبب شد به موفقیت دست پیدا کنم.

مهربانی در خصوص اعلام نتایج یادآور می‌شود: لایو اعلام نتایج کنکور را شرکت کردم و در لحظه با خواندن اسمم متوجه قبولی و کسب رتبه دهم شدم و خلاصه به اتفاق خانواده خوشحالی و شادی کردیم، دست و هورا کشیدیم و لحظه خاص خانوادگی ما ثبت شد.
او از تصمیم ادامه تحصیلش در دانشگاه حرف می‌زند و می‌گوید: تصمیم دارم در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم؛ خصوصا که کمی پیش‌بینی می‌کردم البته گاهی هم احساسم چیزی دیگر می‌گفت که با اعلام نتایج زحمات دو ساله‌ام به بهترین نحو جبران شد.

این جوان برتر کنکوری بار دیگر رقابت مثبت را انگیزه این موفقیت می‌داند و ادامه می‌دهد: از خانواده، پدر و مادر و برادرم برای کسب این موفقیت قدردانی می‌کنم، خانواده‌ام با حمایت‌های همیشگی هوایم را داشتند.

او به 10 ساعت درس خواندن در روز هم اشاره می‌کند و می‌گوید: میانگین روزی 10 ساعت درس می‌خواندم و در این باره هم خانواده‌ام همراهی می‌کردند، به طوری که مهمانی و رفت و آمدها کمتر شده بود ولی خب تفریح برای در کردن خستگی داشتم و البته آن چیزی که در کنکور باعث موفقیتم شد پیوستگی بود، پیوسته درس خواندن مهمترین رمز موفقیت در کنکور است؛ بدون وقفه و جا نزدن ادامه دادند و دلسرد نشدن از فاکتورهای مهم درس خواندن است.

مهربانی با یک توصیه به هم سن و سالانش می‌گوید: اراده و پیوستگی در درس خواندن را فراموش نکنیم، با اراده محکم و همیشه درس خواندن حتما موفقیت دست می‌دهد.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today