نماد آخرین خبر

خرید مستقیم شالی از برنج‌کاران مازندرانی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خرید مستقیم شالی از برنج‌کاران مازندرانی

ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خرید مستقیم شالی از برنج‌کاران مازندرانی توسط شرکت‌های زنجیره تامین برنج کشور برای حمایت از شالیکاران استان و بازار برنج داخلی درحال انجام است.

بابک مومنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت بازار برنج اظهار کرد: حجم قابل توجهی از مشکلات بازار برنج مربوط به رسوب بازار برنج بوده که از سنوات قبل در کارخانجات ما وجود داشت.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بخش قابل توجهی از رسوبات برنج از کارخانه‌ها خارج شد، افزود: جلوی عرضه بی‌رویه برنج وارداتی به داخل کشور هم گرفته شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رسوب قابل توجهی در کارخانجات نداریم، اضافه کرد: اگر هیجانات روانی بازار کنترل شود امکان‌پذیر نیست رکورد در بازار برنج بخواهد تداوم داشته باشد.
مومنی با تاکید بر اینکه جامعه کشاورزی نباید به این هیجانات دامن بزنند، خاطرنشان کرد: تدابیری اتخاذ شده تا خرید مستقیم شالی از برنج‌کاران مازندرانی توسط شرکت‌های زنجیره تامین برنج کشور انجام شود
وی ادامه داد: این مهم برای حمایت از برنجکاران مازندرانی و بازار برنج داخلی خریداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه به‌طور حتم بازار برنج به پویایی و حرکت درمی‌آید، تصریح کرد: کسانی که منتظر نیستند با واسطه‌گری و سایر مسائل کشاورز را نگران کنند به اهداف خود نخواهند نرسید.
مومنی با بیان اینکه توصیه ما به بخش تجارت برنج در کشور این است که خرید خود را انجام دهند، اظهار کرد: هرچه جلوتر برویم بازار برنج قیمت بهتری را تجربه می‌کند دوراندیشانه این است امروز خرید انجام شود بهتر است؛ چرا که افراد می‌توانند از کشاورز با قیمت مناسب و بهتری خریداری کنند.
مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.
برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today