نماد آخرین خبر

پیش‌بینی وزش باد موقتی در شمال گلستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش‌بینی وزش باد موقتی در شمال گلستان

ایرنا/ مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در انتظار مناطق شمالی استان است.

امان‌محمد کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: از عصر چهارشنبه نیز گلستان شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.
وی افزود: با توجه به افزایش ابر، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ رگباری پراکنده و ملایم در مناطق مختلف استان گلستان رخ خواهد داد.
مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: نوسانات یک تا ۲ درجه‌ای دما تا آخر هفته برای استان پیش‌بینی می‌شود به طوری که حداکثر دمای مناطق غربی به ۳۴ تا ۳۵ درجه و در نواحی شمالی و شرقی از جمله گنبدکاووس به ۳۸ درجه و مراوه‌تپه به ۳۹ درجه می‌رسد.
گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.
گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today