نماد آخرین خبر

افزایش ۲۳ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای در استان یزد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
افزایش ۲۳ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای در استان یزد

صدا و سیما/ آمار کاهشی فوتی‌های حوادث جاده‌ای استان یزد با واژگونی اتوبوس پاکستانی روند معکوس به خود گرفت.

در حالی که استان یزد سال گذشته جایگاه نخست کشور را به لحاظ کاهش حوادث جاده‌ای تجربه می‌کرد و این روند کاهشی در مردادماه نیز ادامه داشت با واژگونی اتوبوس پاکستانی در دهشیر ورق برگشت و آمار حوادث جاده‌ای استان با افزایش چشمگیری روبرو شد.

رئیس پلیس راه استان یزد در این باره گفت: در پنج ماه نخست سال گذشته ۹۳ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان باختند که این آمار در سال جاری به ۱۱۴ نفر رسید.

سرهنگ رحیم حاجی ده آباد افزود: در این مدت ۴۷ درصد حوادث منجر به فوت در بزرگراهها، ۳۷ درصد در راه‌های اصلی و ۱۰ درصد نیز در راه‌های روستایی رخ داده است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد این حوادث مربوط به خودرو‌های سواری بوده و کامیون‌ها نیز در ۲۲ درصد حوادث منجر به فوت نقش داشته اند.

رئیس پلیس راه استان اظهار داشت: اصلی‌ترین علت این حوادث که حدود ۴۵ درصد را تشکیل می‌دهد، واژگونی و خروج از جاده ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

وی استقرار موکب‌ها و استراحت گاه‌ها را گامی برای کاهش حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال و بخصوص در روز‌های اخیر با استقرار ۵۰ گروه گشت نامحسوس و محدودیت تردد کامیون‌ها در برخی مسیر‌ها از جمله مسیر یزد ـ طبس به دنبال یشگیری و کاهش حوادث هستیم.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today