نماد آخرین خبر

کشف ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در بندر لنگه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در بندر لنگه

ایرنا/ مدیر اداره برق بندر لنگه هرمزگان از شناسایی، کشف و جمع‌آوری ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز ارز دیجیتال از سوی نیروهای حراست این اداره و پلیس امنیت اقتصادی در سه نقطه از این شهرستان خبر داد.

محمدعلی پارسا، مدیر اداره برق بندر لنگه هرمزگان اظهار کرد: ۴۰ دستگاه از این ماینرها در روستای مراغ بخش شیبکوه بندر لنگه توسط فرد خاطی که از طریق صفحات مجازی اینستاگرام اقدام به فروش و تعمیرات دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کرد، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی بندر لنگه در محل سکونت این فرد شناسایی و دستگاه‌های غیرمجاز نیز ضبط شد.
وی ادامه داد: پنج دستگاه ماینر غیرمجاز دیگر نیز در سایر نقاط شهرستان بندرلنگه شناسایی و جمع‌آوری شد.
اداره حراست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز اعلام کرد: اگر فردی به صورت غیرمجاز اقدام به استفاده از برق کند، جرم تلقی شده و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و جرایم بسیار سنگینی از جمله ضبط ماینرها، اخذ هزینه برق مصرفی تا ۱۰۰ برابر قیمت برق یارانه‌ای و حبس تعزیری برای متخلفان و مجرمان از سوی مراجع قضایی اعمال خواهد شد.
استخراج رمز ارزها با تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری غیرقانونی است و در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی‌ها می‌شود.
ماینرهای غیرمجاز باعث افت شاخص‌های کیفی برق شده و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان را به شدت افزایش می‌دهد، علاوه بر این، استفاده غیرمجاز از انشعاب برق و ماینر برخی اوقات می‌تواند منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده شود.
شهروندان می‌توانند با شناسایی و گزارش هر دستگاه ماینر فعال پاداش ۱۰ میلیون ریالی دریافت کنند؛ افراد برای اعلام ماینرهای غیرمجاز می‌توانند با شماره تلفن۳۱۲۰۵۰۰۰-۰۷۶ یا شماره همراه ۰۹۱۷۷۶۸۷۵۵۸ تماس گرفته و یا از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۲۲۰۱۲۰۱۲۱ اقدام کنند.
همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ثبت گزارش رمزارز غیرمجاز به نشانی http://www.tavanir.org.ir و یا تماس با پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ ماینرهای غیرمجاز را اعلام کنند و اطلاعات گزارش‌دهندگان کاملا محرمانه خواهند ماند.
 
  
  

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today