نماد آخرین خبر

قطع برق و جریمه در انتظار مشترکان پرمصرف برق اردبیل

منبع
فارس
بروزرسانی
قطع برق و جریمه در انتظار مشترکان پرمصرف برق اردبیل

فارس/ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، با اعلام افزایش فشار بر شبکه برق به دلیل افزایش دما و مصرف بالای وسایل سرمایشی، از اعمال محدودیت‌ها و جریمه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف خبر داد.

ناصر عبدالهیان، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و استفاده گسترده از وسایل سرمایشی، شبکه برق استان تحت فشار مضاعفی قرار دارد. به همین دلیل، مشترکانی که بیش از الگوی مشخص شده برق مصرف می‌کنند، ابتدا اخطار دریافت کرده و در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف، مشمول تعرفه پلکانی و جریمه‌های سنگین خواهند شد.
وی افزود: مشترکان پرمصرف به دو دسته تقسیم می‌شوند، آن دسته که ۱.۵ تا ۲.۵ برابر و آن دسته که بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند. مشترکانی که الگوی مصرف خود را اصلاح نکنند، به ازای هر کیلووات ساعت مصرف مازاد، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ تومان جریمه خواهند شد. همچنین، در صورت بی‌توجهی به اخطارها، ممکن است با قطع برق مواجه شوند.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان استان اردبیل خوش‌مصرف هستند، تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق مشترکان استان، با رعایت الگوی مصرف به شرکت توزیع برق کمک می‌کنند. اما ۲۰ درصد باقیمانده، با مصرف بی‌رویه برق، باعث ایجاد مشکلاتی برای همه مشترکان می‌شوند.
عبدالهیان در ادامه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر خاموشی یک ساعته سیستم‌های سرمایشی ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی پیش از پایان وقت اداری اشاره کرد و گفت: اداراتی که به این مصوبه عمل نکنند، مشمول محدودیت مصرف شده و برق آنها قطع می‌شود.
وی در پایان از تمامی مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف، به پایداری شبکه برق کمک کنند؛ با همکاری مشترکان، می‌توان از بروز بحران برق در استان جلوگیری کرد.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today