نماد آخرین خبر

میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۳۰ درصد است

منبع
مهر
بروزرسانی
میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۳۰ درصد است

مهر/ نماینده مردم اراک در مجلس از هدررفت ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب در این استان خبر داد.

سید محمد جمالیان، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آب به‌عنوان مایه حیات باید بیش از پیش مورد تکریم انسان‌ها قرار گیرد، چرا که در صورت به اتمام رسیدن منابع آبی، جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۲۵ تا ۳۰ درصد است از این رو کنترل این وضعیت و استانداردسازی آن باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت در مصرف آب، مقوله‌ای تعطیل‌بردار نیست و این برنامه همواره و به‌ویژه در سال‌های پیش رو که با تنش آبی مواجه هستیم باید بیش از پیش مورد توجه ویژه باشد و تلاش کنیم تا فرهنگ مصرف صحیح این مایه حیاتی و محدود را نهادینه کنیم.

جمالیان افزود: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی مطلوب نیست و با ادامه این روند، حفر چاه نیز پاسخگو نیست.

جمالیان با اشاره به به ناترازی انرژی نیز گفت: انتظار است اصلاح الگوی بهینه مصرف انرژی در تمام حوزه‌ها مورد توجه ویژه باشد و در خصوص قطع برق در واحدهای صنعتی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: این مهم در سطح ملی با جدیت دنبال می‌شود و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر سریع مدیریت در برخی ارگان‌ها سبب می‌شود مردم خسارت ناشی از آن را پرداخت کنند، گفت: ثبات مدیریتی در استان مورد توجه ویژه است و به عنوان یکی از رویکردهای محوری رئیس دولت چهاردهم نیز مطرح است

میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۳۰ درصد است

در حاشیه شورای اداری شهرستان کمیجان، دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای «سیدمحمد جمالیان» در این شهرستان راه‌اندازی شد.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today