نماد آخرین خبر

افزایش قطعی برق در داراب و اعلام جدول خاموشی

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش قطعی برق در داراب و اعلام جدول خاموشی

فارس/ خاموشی‌های مکرر در شهرستان‌ گرمسیر داراب که از هفته گذشته به ۲ بار در روز افزایش یافته، اطلاع‌رسانی قبلی را بیش از پیش ضرورت بخشیده که در این راستا مدیر توزیع برق داراب امروز به ارائه جدول خاموشی پرداخت و همچنین به کاهش بار خطوط نیز اشاره کرد.

امین لطیف‌زاده، مدیر توزیع برق شهرستان داراب نیز امروز طی نشستی خبری با اشاره به علل قطعی‌های مکرر برق گفت: گرمای بی‌سابقه، وجود گنبدهای حرارتی، مصرف بی‌رویه برق و مهم‌تر از همه ناترازی تولید و مصرف برق از عواملی است که خاموشی‌ها را به دنبال داشته است.

لطیف‌زاده اضافه کرد: در سطح شهرستان داراب، تابستان هر سال ۴ الی ۵ درصد رشد مصرف داشتیم که امسال این میزان به ۱۱/۳ درصد رسیده است.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای کاهش مصرف گفت: هر سال برای مشترکان خانگی و کشاورزانی که مدیریت مصرف را رعایت کنند، طرح‌های تشویقی داشتیم و مصرف را رایگان اعلام کردیم که امسال نیز با توجه به شرایط موجود از مردم و ادارات می‌خواهیم که در مدیریت مصرف برق، همگام شوند.

لطیف زاده با اشاره به اینکه خاموشی‌ها بیشتر از همه به دلیل افت فرکانس پیش می‌آید، اظهار داشت: از امروز (دهم شهریور ماه) در سطح شهرستان داراب برنامه خاموشی‌ها اعلام می‌شود که در این میان مناطق حساس مثل بیمارستان را استثنا قائل شدیم هرچند ممکن است بیمارستان نیز با قطعی برق مواجه شود.

مدیر توزیع برق داراب گفت: قطعی برق در شهرستان داراب از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب در نظر گرفته شده و هر منطقه در این ساعت ها طی ۲ مرحله در ساعت های دوره ای و‌ مختلف قطع می شود.

وی ادامه داد: نوبت های قطع برق یک ساعت و‌ نیم است و هر منطقه روز بعد یک ساعت نیم به تاخیر می افتد که در این روند، ساعت های خاموشی چرخشی می شود.


 

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online