نماد آخرین خبر

بیش از ۱۴ درصد جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بیش از ۱۴ درصد جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

تسنیم/ مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: براساس آمار موجود ۱۴.۷ درصد از جمعیت استان مرکزی را سالمندان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

محمود حسین‌آبادی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به آمار سالمندان استان مرکزی اظهار کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی تعداد سالمندان استان مرکزی 219 هزار نفر است، به طوری که 14.7 درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی با داشتن این تعداد سالمند رتبه پنجم سالمندی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: 19 هزار و 960 نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که بیشترین تعداد سالمندان مربوط به شهرستان تفرش است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد 9 مرکز نگهداری سالمندان در استان مرکزی ایجاد شده است که تعداد 216 نفر از سالمندان استان در این مراکز نگهداری می‌شوند، توجه به سلامت قشر سالمند و ایجاد برنامه‌های ورزشی و تفریحی به منظور حفظ سلامت روانی سالمندان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به نوع خدمات ارائه شده به سالمندان در استان مرکزی، خاطرنشان کرد: پرداخت مستمری، حق پرستاری، مشاوره، کمک‌هزینه درمان، کمک‌هزینه مناسب‌سازی، تأمین وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، سمعک، آروتز، پروتز، ویلچر حمام، عینک، تشک مواج، واکر و عصا و غیره، ارائه طرح خودمراقبتی، بهداشتی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و ساماندهی موارد سالمندآزاری از اقدامات بهزیستی در راستای حمایت از سالمندان است.

 

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره